عراق دستور ازسرگیری فعالیت شرکتهای نفتی در اقلیم کردستان را صادر کرد
باشگاه خبرنگاران
|
بینالملل
|
چهارشنبه، 13 خرداد 1405 - 20:23
علی الزیدی، نخستوزیر جدید عراق دستور بازگشت شرکتهای نفتی به فعالیت در اقلیم کردستان را صادر کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نجفی - طبق بیانیهای که توسط دفتر نخست وزیر عراق منتشر شده، «علی الزیدی» دستور از سرگیری فعالیت شرکتهای نفتی در اقلیم کردستان را صادر کرده است.
پیش از این، برخی از شرکتهای انرژی فعال در اقلیم کردستان عراق به دلیل حملات پهپادی به میادین نفتی و زیرساختهای انرژی، تولید نفت و گاز در میادین خود را متوقف کرده بودند.
تعطیلی تولید نفت در اقلیم کردستان پس از بسته شدن تنگه هرمز، به اختلالات عرضه انرژی در آسیای غربی دامن زدهاست.
منبع: الجزیره