سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دانش آموزان ۱۲ ساله به طور میانگین ۲ دندان دائمی پوسیده دارند

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | شنبه، 09 خرداد 1405 - 14:45
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین پیمایش‌ها به طور میانگین دو دندان دائمی دانش آموزان ۱۲ ساله پوسیده است.
دندان،شاخص،پوسيدگي،كشورهاي

باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدجنیدی‌مقدم- زهرا قربانی رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص پوسیدگی دندان در بین دانش آموزان ۱۲ ساله دو دندان پوسیده دائمی بر اساس آخرین پیمایش کشوری است.
به گفته وی میزان پوسیدگی دندان های کودکان در ایران نسبت به کشورهای منطقه در وضعیت خوبی قرار دارد اما نسبت به کشورهای دنیا شاخص پوسیدگی در برخی مناطق بهتر از ایران گزارش شده است.
قربانی تصریح کرد: در حال حاضر شاخص بی دندانی در بین افراد میانسال وضعیت خوبی ندارد و باید برنامه ریزی بهتری در این خصوص انجام شود.
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تاکید کرد: شاخص کشیدن دندان در بین افراد بزرگسال در منطقه متوسط است اما باید این شاخص را در مقایسه با کشورهای پیشرفته ارتقا ببخشیم.
وی ادامه داد: امسال پیمایش جدیدی در سراسر کشور در خصوص میزان پوسیدگی دندان در بین کودکان انجام خواهد گرفت.