از سیستمهای سازمانی تا اپلیکیشنهای روزمره در الکامپ ۲۰۱۹
نقش اپلیکیشنها و نرمافزارها در زندگی روزمره و مشاغل مختلف نقشی انکارناپذیر است. این ابزار که تا چند سال پیش برای بسیاری از مردم ناشناخته بودند حالا حکم اکسیژن را در زندگی آدمها دارند.

نقش اپلیکیشنها و نرمافزارها در زندگی روزمره و مشاغل مختلف نقشی انکارناپذیر است.
این ابزار که تا چند سال پیش برای بسیاری از مردم ناشناخته بودند حالا حکم اکسیژن را در زندگی آدمها دارند.
به گزارش ایسنا، از عملیات بانکی تا خریدهای روزانه، از دریافت خدمات تاکسی تا انجام کارهایی که به ما محول شده همه یک ضلع ثابت دارند و آن اپلیکیشنی است که میتواند بخشی از بار زندگی ما را به دوش بکشد و در دنیای سرعت زده به دادمان برسد.
در این گزارش با چند اپلیکشن که برای اولین بار در نمایشگاه الکامپ ارائهشدهاند آشنا خواهید شد.
از کلام تا کلمه
شرکت گویش پرداز از سال ۸۰ شروع به فعالیت کرده و در سال ۸۶ نخستین محصول خود را وارد بازار کرده است.
محصولی که کاربرد آن برای بسیاری از مخاطبان جذابیت داشت و تجربهای جدید محسوب میشد.
«نویسا» نخستین محصول گویش پرداز بود، نرمافزاری که گفتار را به کلمه تبدیل و تایپ میکرد.
حالا این شرکت در زمینهٔ پردازش گفتار و هوش مصنوعی محصولات زیادی را روانه بازار کرده است.
محمدرضا حسینی مدیر روابط عمومی این شرکت در مورد محصولات گویش پرداز میگوید: «زمینه فعالیت شرکت ما پردازش گفتار و هوش مصنوعی است.
در حوزه هوش مصنوعی ما بیشتر در حوزه پردازش گفتار تمرکز داشتیم.
البته تا حدودی کارهایی هم در زمینهٔ پردازش تصویر انجام دادهایم، اما غالب محصولاتی که در بازار عرضهشده در زمینهٔ پردازش گفتار و صوت و سیگنال است.
اولین محصول ما «نویسا» بود که نرمافزار تایپ گفتاری است و فرد با صحبت کردن میتواند متن صحبتها را بهصورت تایپشده دریافت کند.
بعد از آن نرمافزار «آریانا» تولید شد که تبدیل متن به گفتار را انجام میدهد.
«نیوشا» تلفن گویای گفتاری است، به این شکل که از پشت تلفن با گفتار میتوانند دستوراتشان را به نرمافزار بدهند.
در زمینهٔ پردازش تصویر هم محصولاتی به نام «پوشا» و «پدیدا» داریم که کارشان تبدیل دیتا به پیکسل است.
به این معنا که متون و دیتاها را در پیکسلهای یک عکس مخفی میکند.»
این شرکت در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ دو محصول جدید رونمایی کرده است.
یکی از این محصولات «آریانا» است که پیش از این تحت وب بود و حالا قابلاجرا روی گوشیهای موبایل با سیستمعامل اندروید است و به نام «آریانا» در کافه بازار ارائه شده است.
«سیزون» مارکت یعنی فروشگاه شما
سوپرمارکتهای اینترنتی این روزها بازارشان حسابی داغ است.
مدیران سیزون مارکت اما یک تفاوت عمده با مدیران جوان سوپرمارکتهای آنلاین دیگر دارند، آنهم اینکه آنها تجربه مدیریت سوپر مارکت در دنیای واقعی را هم داشتهاند.
احسان آصفی قائممقام شرکت توسعه خدمات دریان که «سیزون مارکت» را در نمایشگاه الکامپ معرفی کرده است، میگوید: «سیزون یک پشتوانه قدیمی در حوزه مدیریت سوپر مارکت دارد.
هیئتمدیره سیزون مارکت دریانی هستند.
اکثر سوپرمارکتهای تهران دریانی هستند و در این زمینه تجربه دارند.
به همین دلیل مجموعه تصمیم گرفت که از فضای سنتی سوپر مارکت خارج شود و فعالیت خود را وارد فضای اپلیکیشن کند.
«سیزون» به زبان آذری به معنای «شما» است.»
سیزون مارکت یک فروشگاه MARKET PLACE است، یعنی کالاها را انبار نمیکند و بر اساس لوکیشن خریدار از نزدیکترین سوپر مارکت خرید را انجام میدهد و برای مشتری ارسال میکند.
این شیوه باعث میشود خرید در کمترین زمان به دست خریدار برسد و ارسال آن رایگان باشد.
آصفی میگوید: «برند سیزون مارکت ۷ ماه است که رونمایی شده است.
فعلا فقط در تهران فعالیت داریم، اما قرار است فعالیتمان را در شهرهای دیگر هم گسترش دهیم.
فعالیت سیزون مارکت با وبسایت شروع شده است اما به مناسبت برگزاری نمایشگاه الکامپ، از اپلیکیشن سیزون هم رونمایی کردهایم.
اگر کسی تا آخر تیرماه اپلیکشن ما را نصب و ثبتنام کند، به میزان مشخصی اعتبار رایگان جهت خرید دریافت میکند.
علاوه بر این بهزودی دوشنبههای سیزون مارکت خواهیم داشت که هر دوشنبه یک محصول خاص را در فروشگاههایمان با ۷۰ تا ۸۰ درصد تخفیف ارائه خواهیم کرد.»
بیمه پیمایشی برای خودروهای کم تردد
هوشنگ مرتضوی مدیرعامل شرکت کیش سل پارس، سامانتل و ایرانتل در مورد محصولات جدیدی که این اپراتورها در نمایشگاه الکامپ ارائه کردهاند، میگوید: «ما علاوه بر محصولاتی که بهصورت سنتی هر اپراتور موبایل باید داشته باشد مثل ویس، دیتا و اس ام اس، محصولاتی را در سالهای گذشته معرفی کردیم مثل کیف پول الکترونیک با نام «مانیس» که امسال کاملتر شده است.
امسال هم در یک حوزه جدید ورود پیدا کردیم که شامل حوزه تامین و تولید UPS و باتری برای مصرفکنندگان صنعتی و خانگی و تامین سرورها و نیازهای کامپیوتری سازمانهاست.»
اما در کنار این محصولات این مجموعه با همکاری یکی از شرکتهای بیمهای محصولی ارائه کرده که میتواند بسیاری از کسانی که با خودروهایشان تردد زیادی ندارند خوشحال کند.
مرتضوی در رابطه با این محصول میگوید: «در حوزه بیمه پیمایشی با شرکت بیمه سامان که همکار تجاری و سهامدار ما هستند محصول جدیدی را ارائه کردهایم که خودروها میتوانند بر اساس مسافت پیمایشی که دارند حق بیمه پرداخت کنند.
این امکان برای خودروهایی که تردد کمی دارند و حق بیمه را کامل میپردازند مفید خواهد بود.»
محصول دیگر این شرکت که در الکامپ بیست و پنجم ارائه شده است، در حوزه IOT و مربوط است به سیستمهای ضد سرقت و اطلاعرسانی از وضعیت دفتر و منزل و همچنین سیستمهای کنترل دفاتر و سازمانها که محصول مشترکی بین این مجموعه و شرکت آرشین است.
برسا و یکپارچگی سرویسهای نرمافزاری سازمانها
شرکت برسا نوین رای ۱۵ سال است که در حوزه نرمافزاری فعالیت میکند و ایدهای که بر آن متمرکز است، اکوسیستم نرمافزار سازمانی است.
مدیران برسا معتقدند نگاه همهجانبه و تکاملیافته به حوزههای نرمافزاری یک سازمان یا یک شرکت، میتواند ابعاد مختلف فرایندی در سیستمهای جامع اطلاعاتی و ارتباط با سیستمهای نرمافزاری و سختافزاری داشته باشد.
سرویسهای جدیدی مثل شبکه اجتماعی سازمانی و پیامرسانهای داخلی حوزههای GIS و ترکینگ که خیلی مرسوم و مورد استفاده است.
شرکت برسا در حوزه بانک، نفت و پتروشیمی و صنعت مشتریان قدرتمندی دارد.
مهدی صادق عضو هیئتمدیره شرکت برسا نوین رای در مورد محصولات ارائه شده توسط این شرکت میگوید: «محصول اصلی سیستم ساز برسا است که پایه و موتور تولید نرمافزار ما است و در قالب VPMS در فضای کار فرایندی ارائه میشود.
مبتنی بر این سیستم ساز یک شبکه همکاری بزرگ را تشکیل میدهیم.
یکی از استراتژیهای برسا برای توسعه نرمافزاری با توجه به اینکه هر شرکتی در یک زمینه تخصص دارد، جلب مشارکت شرکتهای نرمافزاری است که مایل به مشارکت و همکاری با ما هستند.
در حال حاضر محصولات بیش از ۱۵ شرکت را در سیستم ساز برسا وارد کردهایم و سرویسهای خوبی به سازمانها میدهیم.
شعار ما در نمایشگاه الکامپ هم همین است: «ما از همکاری با هر شرکتی استقبال میکنیم» در زمینهٔ سرویسهای نرمافزاری و سختافزاری مرتبط آمادگی داریم.»
صادق در خصوص شیوه همکاری با شرکتهای دیگر میگوید: «همکاری ما با شرکتها شامل تولید مشترک محصول، انجام پروژههای مشترک، ارائه محصولات مکمل که روی سیستم ساز سوار میشود و حتی سیستمهای سختافزاری است.
استراتژی ما در بحث توسعه همکاری، تعامل است.
مشکلات بیشتر شرکتها جزیرهای عمل کردن و عدم یکپارچگی است، در فضای سازمانها محصولات زیادی دارند اما به دلیل یکپارچه نبودن نمیتوانند بهرهبرداری کامل داشته باشند؛ اما تمرکز برسا بر یکپارچگی کامل سرویسهای نرمافزاری سازمانها است.»
انتهای رپرتاژ خبری