سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسیدگی به بیش از ۵۱۹ هزار پرونده تعزیراتی در ۹ ماهه امسال/ کاهش زمان رسیدگی به ۲۰ روز

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | شنبه، 06 دی 1404 - 10:41
رایگانی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا ۲۹ آذرماه، تعداد ۵۳۱ هزار و ۳۵۷ فقره پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی وارد شده است.
پرونده،رايگاني،تعزيرات،حكومتي،بازرسي،واحد،سازمان،مختومه،فراي ...

باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین قربانی - یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری امروز با اشاره به بهبود عملکرد رسیدگی، میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده را ۲۰ روز عنوان کرد و گفت: این عدد نشان‌دهنده روند نسبتاً چابک در فرایند رسیدگی‌هاست و تلاش بر تسریع بیشتر این روند است.
وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا ۲۹ آذرماه، تعداد ۵۳۱ هزار و ۳۵۷ فقره پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی وارد شده که از این تعداد، ۵۱۹ هزار و ۶۹۴ پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز مختومه شده است.
رایگانی تأکید کرد که در پرونده‌های صنفی صدور رأی قطعی است، اما در پرونده‌های قاچاق، استعلامات و اقدامات دستگاه‌های کاشف موجب طولانی‌تر شدن فرایند قانونی می‌شود.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی مجموع ارزش ریالی محکومیت‌های صادره در این بازه زمانی را حدود ۱۹۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که از این میزان، بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال به‌صورت قطعی وصول شده است.
وی گفت: در حوزه بازرسی، بیش از ۲۴ هزار اکیپ بازرسی در قالب گشت‌های مشترک طی ۹ ماه گذشته به بازار اعزام شدند که منجر به بازرسی از ۱۵۴۱۶۴۸ واحد صنفی و اقتصادی گردید.
از این تعداد، ۵۴،۱۷۲ واحد متخلف و ۹۵،۲۹۸ واحد بدون تخلف شناسایی شدند.
رایگانی گفت: پرتکرارترین تخلفات در این گشت‌ها به ترتیب شامل «گران‌فروشی»، «کم‌فروشی» و «عدم قیمت‌گذاری» بوده است.
در همین راستا بیش از ۷۰ هزار پرونده گران‌فروشی و ۵۰ هزار پرونده کم‌فروشی تشکیل شده که بیش از ۹۷ درصد آنها منجر به صدور رأی و مختومه شدن گردیده است.
رایگانی به عملکرد سامانه‌های ارتباطات مردمی اشاره کرد و افزود: سامانه تلفنی ۱۳۵ تنها در پنج روز پایانی مرداد ماه، بیش از ۱۳ هزار تماس دریافت کرده که بیش از ۱۰ هزار تماس پاسخ داده شده است.
میزان رضایتمندی کاربران نیز حدود ۶۳ درصد گزارش شده است.
همچنین، ۴۸ طرح نظارتی و اقتضایی در حوزه‌های حساس بازار نظیر کالا‌های اساسی، سوخت، نان، برنج، دارو و خدمات اینترنتی اجرا شده است.
تکمیل می‌شود...