خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 01 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایران و گرجستان در حوزه گردشگری زمینی تفاهم‌نامه امضا کردند

مهر | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 24 آذر 1404 - 15:40
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون اتومبیلرانی گرجستان با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه اتومبیلرانی و گردشگری زمینی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
اتومبيلراني،همكاري،گرجستان،جهانگردي،زميني،گردشگري،كانون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون اتومبیلرانی گرجستان با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه اتومبیلرانی و گردشگری زمینی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
این تفاهم‌نامه با رویکرد تقویت روابط دوستانه و گسترش تعاملات حرفه‌ای میان دو نهاد امضا شد.
تفاهم‌نامه مشترک ایران و گرجستان، زمینه‌های متعددی از همکاری مشترک از جمله تسهیل سفرهای زمینی و تردد وسایل نقلیه موتوری میان دو کشور، بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌ای، ارائه خدمات متقابل امداد خودروی جاده‌ای و توسعه همکاری‌های عملیاتی را در بر می‌گیرد.
برگزاری رالی‌های خودرویی با رویکرد گردشگری، همکاری در حوزه تعمیر و بازسازی کمپر و کاروان‌ها و همچنین صدور اسناد بین‌المللی رانندگی و سفر از دیگر موضوعات پیش‌بینی‌شده در این سند همکاری است.
این تفاهم‌نامه به امضای محمدحسین صوفی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران (TACI) و الکساندر لومادزه رئیس فدراسیون اتومبیلرانی گرجستان (GASF) رسید.
امضای این سند، گامی مؤثر در راستای تقویت دیپلماسی گردشگری زمینی، توسعه تعاملات بین‌المللی و ارتقای سطح همکاری‌های فنی و اجرایی در حوزه اتومبیلرانی میان دو کشور ارزیابی می‌شود.