خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 17 آذر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

زنان حماسه‌ساز ایران؛ روایت «ایران بانو» بدون فیلتر

مشرق | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 17 آذر 1404 - 13:41
توکلی در این نشست به اهداف و دستاوردهای پنج‌ساله گروه پرداخت و از برگزاری چهارمین جشن در ۱۹ آذرماه در ورزشگاه شهید شیرودی خبر داد.
توكلي،جشن،ايران،هانيه،بانو،زن،الگوهاي،جوانان،ايراني،گروه،كافه

به گزارش مشرق، نشست خبری جشن «ایران بانو» با حضور زهرا توکلی، مسئول فرهنگی گروه مثل هانیه، سیده خمسا اسبقیان، نماینده ایران در مجمع جوانان سازمان ملل و جمعی از رسانه‌ها برگزار شد.
توکلی در این نشست به اهداف و دستاوردهای پنج‌ساله گروه پرداخت و از برگزاری چهارمین جشن در ۱۹ آذرماه در ورزشگاه شهید شیرودی خبر داد.
گروه «مثل هانیه» با الهام از تنها زن شهید کربلا تشکیل شده و هدف آن الگوسازی برای نوجوانان و جوانان ایرانی است.
توکلی تاکید کرد که جوانان در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها نقش فعال دارند و طرح‌هایی مانند «ایستگاه عاشقی» و «کافه هانیه» نمونه‌ای از این فعالیت‌ها هستند.
جشن «ایران بانو» در سال ۱۴۰۱ و در شرایط جنگ رسانه‌ای شکل گرفت؛ پاسخی به تلاش دشمن برای برجسته کردن الگوهای غیر ایرانی و ضد دینی.
از سال ۱۴۰۲، جشن بر زنانی متمرکز شد که حماسه‌آفرین و کمتر دیده شده هستند، از جمله نوجوانانی که در بمباران دبیرستان زینبیه میانه حضور داشتند و امروز روایتگر آن حماسه‌اند.
توکلی نگاه غرب به زن را ابزار زیبایی و جذابیت جنسی توصیف کرد و تأکید نمود که ایران بانو بر زنانی تمرکز دارد که توانمند، گمنام و در مسیر ارزش‌های دینی و ملی حرکت می‌کنند.
سال ۱۴۰۳، حدود ۱۰ زن حماسه‌آفرین از حوزه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و مادران جنگ ۱۲ روزه معرفی شدند و تندیس ایران بانو دریافت کردند.
بخش «مادرانه» جشن نیز به پاس تقدس جایگاه مادر و نقش آنان در دفاع از کشور و خانواده اختصاص داشت.
توکلی در پایان بر پیوند نسل نوجوان با الگوهای زن انقلابی تأکید کرد و خبر داد که برنامه‌های سالانه، اعتکاف و راهیان نور مختص نوجوانان ادامه خواهد داشت تا نسل جدید ایرانی با الگوهای داخلی و ارزش‌های ملی رشد کند.
همچنین برنامه‌های «کافه هانیه» برای جذب دختران با زبان زندگی روزمره، نمونه موفقی از این فعالیت‌ها معرفی شد.