خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 17 آذر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هرمزی: ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی و تونلی در تهران داریم

مهر | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 17 آذر 1404 - 11:40
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در شهر تهران هم اکنون ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی – تونلی و ۱۶۱ ایستگاه فعال داریم.
مترو،تهران،هوشمندسازي،حمل،نقل،ريلي،حركت،صنعت،حوزه،امور،شركت، ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در همایش هوشمندسازی مترو که به میزبانی این شرکت برگزار شد، ضرورت حرکت به سمت هوشمندسازی هر چه سریع‌تر فرآیندها و راهبردهای اجرایی در حوزه صنعت ریلی کشور را متذکر شد و گفت: اساساً صنایعی مانند خطوط ریلی و به تبع آن صنعت مترو نیازمند حرکت همسو با فن‌آوری‌های روز دنیا بوده و در سال‌های اخیر شاهد اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص بوده‌ایم.
وی گفت: در شهر تهران که هم اکنون ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی – تونلی و ۱۶۱ ایستگاه فعال داریم، هوشمندسازی در زمینه نحوه استفاده از ادوات و تجهیزات و همچنین بهره‌مندی از دانش هوش مصنوعی، یک ضرورت انکارناپذیر به حساب می‌آید چرا که موضوع کاهش خطاهای انسانی و ایمنی خیل عظیم مسافران روزانه شبکه مترو مطرح است.
هرمزی افزود: در شرایط موجود که بحث‌های ترافیکی و آلودگی هوای کلانشهرهای کشور بیش از هر زمان دیگر مدنظر قرار گرفته است، بیشترین توجه در حوزه حمل و نقل عمومی به گسترش شبکه مترو معطوف شده است؛ طبیعتاً حصول بهره‌وری بیشتر از این سیستم حمل و نقلی و لزوم رعایت موارد ایمنی هر چه دقیق‌تر، با استفاده از علوم روز دنیا و خصوصاً هوشمندسازی صنایع مرتبط میسر می‌شود.
وی گفت: با این نگاه، اهمیت برگزاری همایش‌های علمی مرتبط مضاعف شده و غایت مطلوب آن است که دستاوردها و خروجی چنین نشست‌هایی در مرحله عمل نیز به کار آید؛ این امر خصوصاً در حوزه صنعت مترو، نتایج عینی و ملموسی به دنبال خواهد داشت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پروژه هوشمندسازی پردیس مسافری شرق که در ششمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران موفق به کسب عنوان برتر شد را نمونه‌ای از حرکت درست و قابل قبول به سمت تحول دیجیتالی در امور مربوط به زندگی روزمره مردم قلمداد کرد و تداوم چنین رویکردی در امور ساخت و سازی و تجهیزاتی پیش رو را از دست اندرکاران شرکت مترو تهران خواستار شد.