اپوزیسیون اصلاحات؛ چنبره زده بر اقتصاد سیاسی
به گزارش مشرق، اندیشکده تهران در مطلبی در تلگرام نوشت:
اصلاحطلبان به ویژه طیف تندروی آنها که نزدیک به مصطفی تاجزاده هستند، روز به روز بیشتر از گذشته در حال فاصله گرفتن از دولت پزشکیان هستند.
تلاش دارند تا عبور از او را به همه نشان دهند.
از بیانیهی خیانتبار پس از جنگ تا بیانیهی کمیته سیاسی جبهه اصلاحات و توییت جواد امام، همگی شعار میدهند که ما با این دولت فاصله داریم و از ما نیست.
نوشتار تاجزاده هم که عبور از کلیت نظام به نفع دشمنان کشور را کلید زده.
این نقش سیاسی است که آنها برای خود بازتعریف کردهاند.
آنهم پس از آنکه از پزشکیان تمام قد حمایت کردند و حالا میخواهند از زیر بار مشکلات کنونی کشور فرار کنند.
اما نکته اساسی، نقش و جایگاهی است که اینان در اقتصادسیاسی برای خود، دست و پا کردهاند.
درحالیکه از لحاظ سیاسی با دولت و نظام فاصله میگذارند و حتی انواع فحاشیهای سیاسی را به کار میبندند، در حوزه اقتصادسیاسی به شدت چنبره زدهاند.
انواع شرکتهای دولتی، خصولتی و وابسته به دولت، امروز به دست اینان افتاده و از موهبات آن استفاده میکنند.
درواقع خودشان را دو دسته کردهاند.
عدهای که در عرصه سیاست به جمهوری اسلامی و پزشکیان تندی میکنند و عدهای دیگر در عرصه اقتصادی، شدهاند مدیران جمهوری اسلامی.
دقت کنید که این شرکتها و هلدینگها، یک دنیای بزرگ از پول و منصب هستند.
برای مثال یک هلدینگ مربوط به یکی از بانکهای کشور، بیش از 700 جایگاه هیئت مدیره در شرکتهای زیرمجموعهی خود دارد.
یعنی جایگاههای غیرمدیریتی آن که طبق قانون شامل انواع حقوق و مزایا میشود، هفتصد منصب است.
مدیرعاملی که رئیس بانک مشخص میکند، باید هفتصد نفر را منصوب کند.
این یکی از هلدینگهایِ یکی از بانکهایِ یکی از وزارتخانههای کشور است.
اینها هم عموما دست طرفی است که در انتخابات پیروز شده.
حالا اینان میخواهند از پیروزی سیاسی، فاصله بگیرند و از آن تبری بجویند، اما از مناصب و پولهای آن، حداکثر استفاده را ببرند.
سخن ما خطاب به این جماعت این است که اشکال ندارد.
اپوزیسیون جمهوری اسلامی باشید.
اما منطقی نیست که همزمان نان همین جمهوری اسلامی که دشمنیاش را میکنید، بخورید.
از اقتصاد سیاسی کشور خارج شوید تا بعد باور کنیم که واقعا اپوزیسیون نظام اسلامی هستید.
تا اینجا کسی از مردم، این شعارهای توخالی و سودجویانهی تان را باور نمیکند.
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.