خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 آذر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعتراض رئیسی به تبلیغات دمنوش های لاغری در رسانه ملی

مهر | سلامت و پزشکی | پنجشنبه، 13 آذر 1404 - 13:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، نسبت به پخش مکرر تبلیغات دمنوش‌های لاغری و مکمل‌های لاغری اسپرولینا در شبکه‌های مختلف رسانه ملی اعتراض کرد.
تبليغات،رئيسي،سلامت،علمي،معتبر،سيما،بدني،صدا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی، در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، عنوان داشت: این نوع تبلیغات با بیان جملات اغواکننده، موجب فریب و گمراهی مخاطبان می‌شود و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.
وی تأکید کرده است: این تبلیغات فاقد پشتوانه علمی معتبر هستند و در موارد متعدد با اصول سلامت عمومی و سیاست‌های وزارت بهداشت مغایرت دارند.
رئیسی با اشاره به اینکه ادامه این روند می‌تواند باعث ایجاد انتظارات غیرواقعی و بروز آسیب‌های جسمی و روانی برای مصرف‌کنندگان شود، خاطرنشان کرده است: در هیچ منبع معتبر علمی دنیا، مصرف دمنوش‌های مختلف و مکمل اسپرولینا بدون رژیم اصولی و فعالیت بدنی برای لاغری مورد تأکید قرار نگرفته است و تنها راهکار کاهش وزن، تبعیت از رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی زیر نظر متخصصین و کارشناسان تغذیه است.
معاون وزیر بهداشت در ادامه یادآور شده است: رسانه ملی به‌عنوان مرجع اصلی اطلاع‌رسانی، موظف به ارتقای آگاهی جامعه است و لازم است در انتخاب تبلیغات و محتوای سلامت‌محور، دقت و نظارت بیشتری اعمال کند.
رئیسی در پایان از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست کرده است که ضمن توقف فوری این تبلیغات، سازوکارهای علمی و کارشناسی لازم برای بررسی محصولات تبلیغاتی سلامت‌محور در رسانه ملی تدوین و اجرا شود تا اعتماد عمومی به سلامت و صداقت برنامه‌های صدا و سیما حفظ گردد.