خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 آذر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احداث ۳۹ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی برای دانش آموزان دارای نیاز‌های ویژه

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | پنجشنبه، 13 آذر 1404 - 11:58
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۳۹ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی مخصوص دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه احداث و تحویل داده شد.
فضاهاي،آموزشي،كلاسه،نيازهاي،پرورش،ورزشي،آموزش،خراسان،استاندا ...

باشگاه خبرنگاران جوان - حمیدرضا خان‌محمدی‌ از بهره‌برداری مجموعه‌ای جدید از فضاهای آموزشی و ورزشی مخصوص دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه خبر داد و گفت: با تلاش همکارانم در سراسر کشور و مشارکت خیرین نیک‌اندیش، ۳۹ کلاس درس استاندارد و ۲ سالن ورزشی مجهز برای این دانش‌آموزان عزیز احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سالروز جهانی معلولان مدارس ۶ کلاسه مشهد مقدس ، ۳کلاسه قوچان ، ۶کلاسه اوتیسم قوچان، ۶کلاسه نیشابور، ۳ کلاسه چناران همگی دراستان خراسان رضوی به همراه مدرسه ۱۲ کلاسه شیروان در خراسان شمالی و ۳ کلاسه هامون در سیستان و بلوچستان و ۲ سالن ورزشی در شیروان خراسان شمالی و شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه تحویل شده است.
وی با تأکید بر رویکرد عدالت‌محور و انسان‌دوستانه سازمان در توسعه فضاهای آموزشی افزود: تمامی مدارس احداثی جدید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که شرایط تحصیل دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در کنار سایر دانش‌آموزان، به شکل کاملاً استاندارد و مناسب فراهم باشد.
این موضوع یکی از اصول قطعی ما در طراحی فضاهای آموزشی آینده‌نگر و فراگیر است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اهمیت فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب‌سازی‌شده برای این گروه از دانش‌آموزان اظهار کرد: ایجاد کلاس‌های درس تخصصی، مسیرهای دسترسی مناسب، فضاهای توان‌بخشی و سالن‌های ورزشی استاندارد، نقشی مهم در ارتقای کیفیت یادگیری و رشد مهارت‌های فردی، اجتماعی و جسمانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ایفا می‌کند.
وی افزود:خوشبختانه با برنامه‌ریزی دقیق، روند توسعه فضاهای آموزشی مناسب‌سازی‌شده در تمام استان‌ها با سرعت قابل‌قبول و کیفیت مطلوب در حال اجراست و تلاش می‌کنیم تمامی پروژه‌های جدید با رعایت کامل اصول مدرسه‌سازی فراگیر ساخته شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارتقای زیرساخت‌های مناسب‌سازی‌شده اذعان کرد: توجه به تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان دارای معلولیت، نه یک رویکرد حمایتی، بلکه تعهدی عمیق به عدالت آموزشی و کرامت انسانی است؛ تعهدی که مسیر دستیابی به آینده‌ای برابر و شکوفایی استعدادهای پنهان و آشکار این عزیزان را هموار می‌سازد.
وی در پایان ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز و همراهی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد:امیدواریم با ادامه این مسیر و هم‌افزایی دستگاه‌ها، شاهد توسعه روزافزون فضاهای آموزشی متناسب با نیاز همه دانش‌آموزان در سراسر کشور باشیم.
منبع: وزارت آموزش و پرورش