خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 آذر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تویوتا کرولا کراس هیبریدی؛ رقیب شاسی بلندهای چینی در ایران

اعتماد | همه | پنجشنبه، 13 آذر 1404 - 09:06
کرولا کراس هیبریدی خودرو امکانات متوسط رو به بالایی دارد ولی انتظار آپشن‌های لوکس مثل اتوپارک، نوگیشن، صندلی برقی یا سقف پانوراما را نباید داشت.
كراس،كرولا،هيبريدي،خودرو،شاسي،برقي،جلو،عقب،سيستم،بدنه،صندلي، ...

کرولا کراس هیبریدی خودرو امکانات متوسط رو به بالایی دارد ولی انتظار آپشن‌های لوکس مثل اتوپارک، نوگیشن، صندلی برقی یا سقف پانوراما را نباید داشت.
کد خبر: 750474 | ۱۴۰۴/۰۹/۱۳ ۰۸:۴۴:۲۸
تویوتا کرولا کراس هیبریدی یکی از ماشین‌های حاضر در لیست جدید سامانه خودروهای وارداتی است.
به گزارش فرارو؛ این کراس اور یک شاسی بلند هیبریدی بنزینی – برقی است که با مصرف سوخت پایین و کیفیت ساخت تویوتا راهی بازار خودرو ایران شده است.
حال باید دید این خودرو چه مشخصات فنی، چه آپشن‌ها و چه قیمتی دارد؟
مشخصات فنی کرولا کراس هیبدریدی
کرولا کراس هیبریدی با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی بیرون آمده.
خروجی ترکیبی این سیستم تقریباً 196 اسب‌بخار قدرت دارد.
فرمان برقی حساس به سرعت با دکمه‌های کنترلی دارد و جعبه‌دنده‌‌اش از نوع e‑CVT برای تعویض نرم دنده و رانندگی راحت‌تر در نظر گرفته شده.
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در حدود 7.4 ثانیه گزارش شده و حداکثر سرعت نزدیک به 180 کیلومتر بر ساعت است.
مصرف سوخت ترکیبی طبق مشخصات رسمی تقریباً 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
این خودرو چهار حالت رانندگی دارد: استاندارد، اکو، پاور و تمام برقی.
سیستم ترمز آن شامل ترمز اتوهولد و مجموعه کامل فناوری‌های ایمنی و کمکی از جمله EBD، ABS، BA، EPB و AEB است که همه به صورت فابریک از کارخانه نصب شده‌اند و نیازی به نصب بعدی ندارند.
فضای بار قابل قبول است؛ صندوق عقب این شاسی‌بلند در حالت عادی تقریباً 425 لیتر گنجایش دارد.
برای تعادل مناسب بین راحتی و هندلینگ، سیستم تعلیق جلو مستقل از نوع مک‌فرسون و عقب چند‌اتصالی (مولتی‌لینک) است.
ظاهر و آپشن‌های کرولا کراس هیبدریدی
از بیرون، طراحی‌ کورولا کراس هیبریدی شبیه کراس‌اوورهای بزرگتر اما در واقع یک شاسی بلند جمع و جور شهری است.
خطوط بدنه و ارتفاع مناسب آن، بدون آنکه به طراحی اغراق‌شده برسد، این حس را منتقل می کند که این شاسی بلند از سدان‌ها جادارتر است.
داخل کابین صفحه کیلومتر دیجیتال 7 اینچی و مانیتور 10.25 اینچی در اولین نگاه به چشم می‌آید.
روکش صندلی‌ها پارچه ای است و صندوق بار برای خرید یا سفر در حد یک کراس‌اوور جمع‌وجور طراحی شده.
برای بخش امکانات رفاهی کرولا کراس ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای در نظر گرفته‌اند.
سیستم تهویه اتومات با دریچه تهویه عقب است.
صندلی ها دستی (برای راننده 6حالته و برای سرنشین جلو 4 ) تنظیم می‌شوند.
صندلی عقب هم تاشو دو تکه‌ای است.
این خودرو امکانات متوسط رو به بالایی دارد ولی انتظار آپشن‌های لوکس مثل اتوپارک، نوگیشن، صندلی برقی یا سقف پانوراما را نباید داشت.
امنیت کرولا کراس هیبریدی
یک باور رایج این است که محصولات تویوتا مرگ ندارد.
اما باید دید برای جلوگیری از مرگ و میر سرنشینان چه آپشن‌هایی دارد.
7 ایربگ (جلو، زانویی، پرده‌ای و جانبی) برای سرنشینان جلو و عقب در نظر گرفته شده که در کنار کروزهای کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل کشش و پایداری، به همراه سیستم کامل ترمز و سنسورهای فشار باد، هشدار ماندن در لاین و تصادف از جلو سعی دارد سطح ایمنی متوسط به بالا را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.
بدنه این خودرو از فولاد مقاوم و با ساختار کانسپت یک‌پارچه ساخته شده، یعنی شاسی و بدنه خودرو در یک قطعه واحد ساخته شده‌اند تا هماهنگی بالاتری نسبت به زمانی که بدنه روی یک شاسی جداگانه سوار شده، داشته باشد.
در کراس‌اوورهای ریزاندام مثل کرولا کراس هیبریدی، استفاده از این ساختار باعث می‌شود خودرو هم سبک و جمع و جور باشد و هم سواری نرم و کنترل‌پذیری بدهد و از طرف دیگر با جذب انرژی تصادف سطح ایمنی را بالا ببرد.
قیمت جهانی چقدره کرولا کراس هیبریدی و موقعیت او در مقابل رقبا چیست؟
قیمت کرولا کراس هیبریدی مدل 2025 در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی حدود 2 میلیارد و 865 میلیون تومان در مبادی ورودی ذکر شده که با هزینه‌های جانبی احتمالاً به مرز 3 میلیارد و 200 برسد.
رقبای کرولا کراس هیبریدی، هیوندای کونا، هوندا HRV هستند که نسخه هیبریدی آنها از لحاظ قیمت و مصرف سوخت با این خودرو رقابت می‌کنند.