خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 12 آذر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مأموریت اصلی مدارس است

مهر | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 12 آذر 1404 - 13:23
اهواز – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر اینکه کنترل آسیب‌های اجتماعی اولویت مجموعه تعلیم و تربیت استان است، گفت: توجه به دانش‌آموزان در معرض آسیب، وظیفه آموزش و پرورش است.
پرورش،مديريت،آموزش،دولت،نماد،مؤثر،مديركل،مديران،اشاره،طرح،چه ...

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر علی‌فر پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست مدیران مدارس منتخب طرح نماد با تشریح رویکردهای مدیریتی و تربیتی بیان کرد: مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش در استان بر پایه کنترل آسیب‌ها، ارتقای کیفیت یادگیری و بهبود نرخ گذر و پوشش تحصیلی است.
وی افزود: ما با انسان سروکار داریم، بنابراین مدیران باید از هر نظر به‌روز باشند؛ مدیریت مؤثر نیازمند سعه صدر، ذهنیت باز، روحیه منعطف و قدرت خلاقیت است.
صبر و بردباری صرف تحمل نیست، بلکه به معنای داشتن ذهنی پویا و رها از محدودیت‌های ذهنی است.
مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه «مدیریت، علم و هنر است» گفت: تمام فعالیت‌های مدیران باید معطوف به مأموریت آموزشی و تربیتی باشد.
وی با اشاره به برنامه‌های دولت چهاردهم اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای آموزش و پرورش به‌عنوان اولویت نخست دولت مطرح نبوده است اما دولت چهاردهم و شخص دکتر پزشکیان آموزش و پرورش را اساس توسعه پایدار می‌دانند.
وی خبر داد که طی دو هفته آینده هیأت دولت با ریاست رئیس‌جمهور در خوزستان حضور می‌یابد و بخش قابل توجهی از وقت خود را به مسائل این حوزه اختصاص خواهد داد.
علی‌فر در ادامه با اشاره به اهمیت طرح نماد گفت: مهم‌ترین متغیر در تعامل با دانش‌آموزان، فرکانس ارتباطی است و «اگر نتوانیم با زبان دانش‌آموز صحبت کنیم، جذب و اقناع او دشوار خواهد شد».
او هویت انسانی، انسان‌دوستی و ارتباط مؤثر را از ارکان اصلی موفقیت در مدیریت مدرسه برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تحول در سبک مدیریت گفت: بخش عمده آسیب‌های مشاهده‌شده ناشی از مدیریت‌های سنتی و نادیده‌گرفتن احساسات دیگران است.
به گفته وی، استفاده از نظریه هوش‌های چندگانه در مدیریت مدارس ضروری است و مدیر باید نیاز و ذائقه جامعه هدف را بشناسد.
علی‌فر، سه هوش مهم برای مدیریت مؤثر را میان‌فردی، درون‌فردی و منطقی– تحلیلی عنوان کرد و افزود: تصمیم‌گیری‌ها باید مبتنی بر داده باشد و بسیاری از خطاها نتیجه اتکا به داده‌های ناقص و جزیره‌ای است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پایان اعلام کرد: اعتبارات سرانه فضای ورزشی به ۷۴ مدرسه هدف طرح نماد اختصاص می‌یابد و نیمی از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها نیز به حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هدایت خواهد شد.