کارگردان مشهور آمریکایی سینما قربانی «شبکه پدوفیلی»
او به داشتن ارتباطات عمیق و پنهانش با «دولت پنهان»(deep state) در ایالات متحده هم شهرت داشت. امری که به او اجازه می داد حول موضوعات خاص و ملتهب فیلم بسازد.
به گزارش سرویس جهان مشرق، وقتی در ۱۹۷۹، مطبوعات سینمایی آمریکا خبر دادند که یکی از خاصترین رمانهای سلطان بیبدیل ادبیات وحشت در آمریکا (استفن کینگ) با نام «درخشش»، توسط یکی از خاصترین اساتید کارگردانی در هالیوود در حال ساخت است، طبعا همه توجهات اهالی سینما متوجه خروجی این تقاطع جالب دو استاد مسلّم ادبیات و سینما جلب شد.
«درخشش»، با نوع فیلمبرداری پردهی عریض، و چشماندازهای بزرگ خالی از وجود انسانی، به ویژه در به تصویر کشیدن هتل رعبآور و اسرارآمیز «اُورلوک»، حقیقتا بیتکرار و ماندگار شد.
استنلی کوبریک، یکی از نوابغ دنیای سینما، که هر فیلم او یک اتفاق بزرگ از نظر بصری و فن سینما در نظر گرفته می شد، به داشتن ارتباطات عمیق و پنهانش با «دولت پنهان»(deep state) در ایالات متحده هم شهرت داشت.
امری که به او اجازه می داد حول موضوعات خاص و ملتهب فیلم بسازد.
در افکار عمومی آمریکا، یکی از شایعات بسیار قوی و دامنهدار، این است که فیلم فرود فضانوردان آمریکایی روی ماه، در واقع یک پروژهی سینمایی به کارگردانی کوبریک بود که یک سال قبلتر، فیلم معروف «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» را به جلوههای ویژه فضایی بدیع ساخته بود.
آخرین فیلم کوبریک، «Eyes Wide Shut»، فیلمی عجیب و عمیق دربارهی حضور و نفوذ محافل فرقهای رازآمیز در بطن جامعهی آمریکاست که به نقش این محافل مخفی در آموزش و هدایت نخبگان آمریکایی در حوزههای مختلف می پردازد.
حتی نظریهی توطئه بسیار پررنگی در آمریکا وجود دارد که مرگ ناگهانی کوبریک در ۱۹۹۹، زمانی که تازه تدوین فیلمش را به پایان برده بود و از نظر جسمی در بهترین شرایط بود و به گفتهی نزدیکان و همکارانش بسیار شاداب و پرانرژی به نظر می رسید، به خاطر احساس خطر «دولت پنهان» از فاشگوییهای کوبریک بوده است.
کوبریک در آن فیلم، به وجود مناسک سیاه و شیطانی در بطن انجمنهای مخفی و ذینفوذ در غرب پرداخته بود.
حال، راجر اَوِری(Roger Avary)، یکی از نویسندگان سناریوی فیلم مشعهور «داستان عامهپسند» ساختهی کوئنتین تارانتینو، در گفتوگو با «جو روگان»، مجری و برنامهساز آمریکایی، فاش میکند که نسخهی اولیهی فیلمنامهی Eyes Wide Shut دربارهی کشف یک شبکهی پدوفیلی{سوءاستفاده جنسی از کودکان}در بین نخبگان{الیت} غربی بوده است.
به ادعای این نویسنده، بعد از آن که استودیو، نسخهی اولیهی فیلم را دید، از کوبریک خواست هرگونه اشاره به پدوفیلی را حذف کند.
کوبریک مقاومت کرد و به طرز مشکوکی، پیش از اکران فیلم از دنیا رفت.
به گفتهی راجر اَوِری، که نسخهی اولیهی فیلمنامه را در اختیار داشته، محور اصلی داستان دربارهی یک شبکهی پدوفیلی نخبگان بوده و در صحنهی پایانی نسخهی اصلی قرار بوده نشان داده شود که شخصیتهای دکتر هارفورد و همسرش آلیس، با بازی زوج آنزمان تام کروز و نیکول کیدمن، فرزندشان را به آن شبکهی مخوف میفروشند.