خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 آذر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزارت آموزش و پرورش: عملکرد ریاضی دانش‌آموزان ایرانی، پایین‌تر از حد متوسط استاندارد جهانی است

اعتماد | همه | سه شنبه، 04 آذر 1404 - 10:58
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در مهارت‌های خواندن، نوشتن و مفاهیم ریاضی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در مقایسه با میانگین جهانی پایین‌تر است.
آموزش،عملكرد،استان،پرورش،سمنان،ابتدايي،خبر،اساس،وزارت،حامي،رياضي

وزارت آموزش و پرورش: عملکرد ریاضی دانش‌آموزان ایرانی، پایین‌تر از حد…
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در مهارت‌های خواندن، نوشتن و مفاهیم ریاضی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در مقایسه با میانگین جهانی پایین‌تر است.
کد خبر: 748989 | ۱۴۰۴/۰۹/۰۴ ۱۰:۵۱:۵۳
رضوان حکیم‌زاده در سفر به استان سمنان از پیشرفت‌های این استان در اجرای برنامه‌های تحول‌آفرین آموزش ابتدایی قدردانی و اظهار کرد: حمایت‌های رئیس‌جمهور عامل انگیزه‌بخش در مسیر تحول آموزشی است.
به گزارش ایسنا، وی همچنین از عملکرد برجسته استان سمنان در برنامه «حامی» با ۵۶.۶ درصد بهبود، خبر داد و افزود: استان سمنان در این شاخص، عملکردی بالاتر از میانگین کشوری که ۴۹ درصد بوده، داشته است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نتایج آزمون‌های بین‌المللی، اضافه کرد: عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در مهارت‌های خواندن، نوشتن و مفاهیم ریاضی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در مقایسه با میانگین جهانی پایین‌تر است.
وی از طراحی برنامه‌ای برای توانمندسازی دانش‌آموزان خبر داد و افزود: در این راستا، دبیرخانه کشوری مهارت‌های ارتقای سواد پایه در استان سمنان مستقر شده است.
حکیم‌زاده توجه و حمایت عملی رئیس‌جمهور از آموزش و پرورش را یکی از پشتوانه‌های اصلی این حوزه برشمرد و تصریح کرد: این حمایت‌ها به ما انگیزه می‌دهد تا در مسیر تحول آموزشی گام برداریم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی با مشارکت استان‌ها، گفت: در دوره جدید، برنامه‌ریزی‌ها با همفکری استان‌ها و بر اساس شاخص‌ها انجام می‌شود.
دیگر گزارش عملکرد صرفاً به اقدامات محدود نمی‌شود، بلکه نتایج بر اساس شاخص‌ها سنجیده خواهد شد.
وی همچنین از تدوین کارنامه‌ای برای استان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس این کارنامه، هدف‌گذاری‌ها و عملکرد استان‌ها در قالب شاخص‌های مشخص ارزیابی و بازخوردهای لازم ارائه خواهد شد.
حکیم‌زاده از تشکیل کارگروه تخصصی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: هدف نهایی این است که روش‌های آموزشی به گونه‌ای اصلاح شوند که دانش‌آموزان مهارت‌هایی مانند حل مسئله و کاربرد دانش در زندگی را فراگیرند.
وی به تشریح برخی از برنامه‌های اجرا شده پرداخت و افزود: «طرح «توانا» در تابستان امسال به صورت کشوری و با حمایت وزیر آموزش و پرورش اجرا شد.
همچنین «اجتماعات یادگیری» در فضای مجازی برای تبادل تجربه معلمان و «برنامه حامی» برای حمایت هدفمند از دانش‌آموزان نیازمند توجه ویژه، از دیگر برنامه‌های ما بوده است.
حکیم‌زاده با تقدیر از عملکرد استان سمنان، خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌ها، این استان در برنامه «حامی» و بهبود عملکرد دانش‌آموزان، عملکرد درخشانی داشته است.
وی همکاری و کار تیمی در استان سمنان را عامل اصلی این موفقیت برشمرد و از حمایت‌های استاندار و تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تقدیر کرد.