خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 27 آبان 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تأکید معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت رصد پیامدهای آموزش پزشکی

مهر | دانش و فناوری | سه شنبه، 27 آبان 1404 - 14:00
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت بسته پیامدها در سیاست‌گذاری کلان نظام آموزش علوم پزشکی، بر نیاز به برنامه‌ریزی زمانی، ارزیابی سیستماتیک و تحلیل دقیق پیامدهای آموزشی تأکید کرد.
آموزشي،بسته،آموزش،پزشكي،پيامدها،تحول،بهداشت،وزارت،طرح،كشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت؛ در نشست تخصصی بررسی بسته «پیامدها» از طرح تحول آموزش پزشکی، دکتر سید جلیل حسینی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، با قدردانی از حضور اساتید و مدیران حاضر در جلسه، اهمیت این بسته را برای آینده آموزش علوم پزشکی کشور بسیار بالا دانست.
وی با بیان اینکه «سال‌هاست برنامه‌های آموزشی در رشته‌ها و دبیرخانه‌های مختلف طراحی و اجرا شده»، گفت: اکنون زمان آن است که ارزیابی کنیم دستاورد چند دهه آموزش پزشکی چه بوده و فارغ‌التحصیلان ما امروز در چه جایگاهی قرار دارند و چگونه در سیستم‌های اجرایی کشور و حتی خارج از کشور فعالیت می‌کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ادغام آموزش پزشکی با نیازهای جامعه و نگاه جامعه‌نگر در برنامه‌ریزی‌های اخیر افزود: برای توسعه آینده آموزش علوم پزشکی، باید بدانیم نتایج برنامه‌های گذشته چه بوده و در چه مسیری باید حرکت کنیم.
حسینی تأکید کرد که سیاست‌گذاری آموزشی باید بر پایه نتایج واقعی و نیازهای کشور انجام شود و سیاست‌گذارها، که از میان اعضای هیئت علمی و انجمن‌های علمی تشکیل می‌شوند، نیازمند اطلاعات دقیق از پیامدهای واقعی آموزش در رشته‌های مختلف هستند.
وی بسته پیامدها را یکی از «مهم‌ترین بسته‌های طرح تحول آموزش پزشکی» عنوان کرد و آن را هم‌تراز بسته‌های بین‌الملل، اخلاق پزشکی، مراکز جامع سلامت و دیگر بسته‌های تحول دانست و گفت: اهمیت این بسته به اندازه‌ای است که می‌توان آن را در کنار تمام ۱۱ بسته اصلی طرح تحول قرار داد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به تأکید وزیر بهداشت در نشست اخیر معاونین آموزشی، گفت: جناب وزیر بر زمان‌بندی دقیق و تدوین اکشن‌پلن بسته پیامدها تأکید کرده‌اند و ضروری است که تحلیل سیستماتیک پیامدها، تهیه بازخوردهای لازم و طراحی الزامات قانونی برای استقرار نظام ارزیابی پیامد محور با جدیت دنبال شود.
حسینی تصریح کرد: باید بر اساس اهداف تعیین‌شده، رصد سیستماتیک پیامدها و تأثیر برنامه‌ها در نظام آموزش عالی صورت گیرد و در نهایت مکانیزم برنامه‌ریزی و تصویرسازی مبتنی بر پیامد در کل نظام آموزشی مستقر شود.
وی در پایان از تمامی مدیران، اعضای علمی و همکاران حوزه معاونت آموزشی، به‌ویژه تیم بسته پیامدها، قدردانی کرد و گفت: همراهی ارزشمند همکاران در پیشبرد این بسته، نقش اساسی در تحقق اهداف طرح تحول دارد.