متا از کلاهبرداری در پلتفرمهایش سود میبرد
طبق گزارش جدیدی متا سالانه میلیاردها دلار از کلاهبرداریهای بازاریابی تبلیغاتی و محصولات غیرقانونی در پلتفرم خود درآمد کسب میکند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این گزارش جزئیات ارقام سرسامآور مربوط به تبلیغات کلاهبرداری در پلتفرم متا را شرح میدهد و سوالات جدیدی را در مورد اینکه چرا این شرکت نتوانسته این مشکل را بررسی کند، مطرح میکند.
متا سال گذشته تخمین میزد تبلیغات کلاهبردارانه حدود ۱۰ درصد درآمد آن را تشکیل میدهد که این رقم بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار میشود.
این امر شامل تبلیغات برای تجارت الکترونیک و طرحهای سرمایه گذاری کلاهبردارانه، کازینوهای آنلاین غیرقانونی و فروش محصولات پزشکی ممنوعه نیز میشود.
در واقع کلاهبرداریها در پلتفرم متا آنقدر گسترده هستند که محققان این شرکت تخمین زدهاند که برنامههای آن «در یک سوم از کل کلاهبرداریهای انجام شده در ایالات متحده دخیل بودهاند.
در این گزارش همچنین شرح داده شده چگونه متا گاهی اوقات مبارزه با چنین تبلیغاتی را برای تیمهای خود دشوارتر کرده و چگونه فرآیندهای آن به متخلفان اجازه میدهد به خرید تبلیغات ادامه دهند.
در این گزارش آمده که یک آگهی دهنده کوچک که به دلیل ترویج کلاهبرداری مالی شناسایی شود، تا زمانی که دستکم هشت بار گزارش نشده باشد، مسدود نخواهد شد.
متا حتی با آگهی دهندگان بزرگتر نیز با ارفاق بیشتری برخورد کرده، بهطوریکه گفته میشود برخی از آنها اجازه یافتهاند بیش از ۵۰۰ بار تخلف کنند بدون آنکه از پلتفرم حذف شوند.
این موضوع ممکن است بهطرز شوکهکنندهای سهلگیرانه به نظر برسد، بهویژه در مقایسه با استانداردهایی که متا برای کاربران پلتفرم خود اعمال میکند.
اما گزارش جدید که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده نشان میدهد که اهمیت مالی موضوع برای متا بسیار زیاد است.
در این گزارش آمده است که تنها چهار کمپین تبلیغاتی که متا امسال حذف کرده، ۶۷ میلیون دلار درآمد برای این شرکت همراه داشتهاند.
همچنین طبق گزارش مدیران متا در داخل شرکت با این چالش روبهرو بودهاند که چگونه میتوانند تبلیغات کلاهبرداری را بدون اینکه به درآمد شرکت آسیب جدی وارد شود، کنترل کنند.
همچنین در مقطعی به مدیران گفته شده بود اقداماتی انجام ندهند که ممکن است بیش از ۰.۱۵٪ از کل درآمد شرکت متا را کاهش دهد.