خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 12 آبان 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نحوه ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به «اختلال‌یادگیری» به مراکز جامع

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 12 آبان 1404 - 15:40
سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد: مدیران و معلمان مدارس ابتدایی عادی از این پس می‌توانند از طریق سامانه سیدا، دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری و دیرآموز را به مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی ارجاع دهند.
مراكز،آموزش،ديرآموز،سامانه،اختلال

باشگاه خبرنگاران جوان - سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد: مدیران و معلمان مدارس ابتدایی عادی از این پس می‌توانند از طریق سامانه سیدا، دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری و دیرآموز را به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی منطقه خود ارجاع دهند تا این این گروه از دانش‌آموزان بتوانند از این مراکز خدمات دریافت کنند.
در ادامه اطلاعیه سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمده است: نظر به اهمیت شناسایی به موقع و ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز به مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی، به اطلاع می‌رساند؛ دانش‌آموزان باید برای انجام ارزیابی دقیق و دریافت مداخلات تخصصی به مراکز مربوطه معرفی شوند؛ لذا مدیران و معلمان مدارس ابتدایی می‌توانند درخواست خود را مبنی بر ارجاع دانش‌آموز و استفاده از خدمات تخصصی مرکز جامع منطقه مربوطه، از طریق سامانه سیدا (سامانه یکپارچه دانش‌آموزی) ثبت کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: همکاری شما مدیران و معلمان مدارس ابتدایی در این زمینه نقش موثری در حمایت از دانش‌آموزان اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز خواهد داشت.
انتهای پیام