۸ دفتر خدمات مسافرتی به دلیل شکایت مسافران تعلیق شد
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همزمان با توجه به رعایت حقوق مسافر و رسیدگی به شکایت مسافران ۸ دفتر خدمات مسافرتی تعلیق شد.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری- رضا صدیق نیا مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۴، آمار و اطلاعات مهمی درباره شکایات ثبت شده در سامانه حقوق مسافر وجود دارد.
وی در خصوص میزان شکایات مسافران در حوزه هوایی گفت: طی ششماهه ابتدای امسال ۲هزار و ۱۳۹ شکایت در سامانه ثبت شده است.
این آمار نشاندهنده میزان توجه و حساسیت مسافران به حقوق خود و همچنین توجه به کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکتهای هواپیمایی است.
صدیق نیا توضیح داد:از بین این شکایات، حدود ۸۳ درصد به طور کامل بررسی و رسیدگی شده است.
این درصد بالای رسیدگی نشاندهنده تعهد سازمانهای مربوطه در پیگیری و احقاق حقوق مسافران است.
وی تاکید کرد: پس از بررسی کارشناسی، نتایج به ذینفعان اعلام شده و در بسیاری از موارد، حقوق مسافران، به ویژه زنان افغان، احقاق گردیده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: در صورتی که شرکتی هواپیمایی نتواند در مدت زمان مشخص شده، پاسخگویی لازم را داشته باشد یا پاسخهای ارائه شده نتواند سازمان هواپیمایی را قانع کند، سازمان کشوری اقدامات لازم را انجام میدهد.
او بیان: ۸ شرکت خدمات مسافرت هوایی به دلیل عدم رعایت قوانین و استانداردهای لازم، تعلیق شدهاند.
این اقدام نشاندهنده جدیت سازمان در برخورد با تخلفات و حفظ حقوق مسافران است.
وی افزود: با توجه به آمار و اطلاعات ارائه شده، میتوان گفت که سازمانهای مسئول در حوزه حقوق مسافر به خوبی به شکایات رسیدگی کرده و در راستای احقاق حقوق مسافران، به ویژه زنان افغان، تلاشهای مؤثری انجام دادهاند.
همچنین، برخورد قانونی با شرکتهای متخلف نشاندهنده عزم جدی این سازمانها در حفظ حقوق عمومی و ارتقاء کیفیت خدمات هوایی است.
این روند میتواند به بهبود تجربه مسافران و افزایش اعتماد عمومی به سیستم حمل و نقل هوایی کمک کند.