خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 07 آبان 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شناسایی مدیران نخبه برای انتصابات آینده در سازمان ثبت

مهر | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 07 آبان 1404 - 14:00
رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: در چارچوب برنامه‌های تحول‌آفرین سازمان، مدیران نخبه شناسایی و در انتصابات آتی برای تحقق اهداف کلان به‌کار گرفته خواهند شد.
واحدهاي،ثبتي،سازمان،رؤساي،بابايي،ثبت،همكاران،مديران،پرداخت،ن ...

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در همایش سراسری ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای رؤسای واحدهای ثبتی کشور، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تکیه بر تجربیات و بهره‌گیری از آموزش‌های هدفمند، مسائل عملی و معضلات موجود را از میان برداریم و از نکات کاربردی و مفید رؤسا در جهت بهبود عملکرد واحدهای ثبتی استفاده کنیم.
بدون تردید جمع‌بندی این تجربیات از سوی مدیریت آموزش و پژوهش، منجر به بهره‌مندی حداکثری خواهد شد.
وی با بیان اینکه همکاری‌های مستمر میان واحدهای اجرایی و ستادی، نتیجه‌بخشی اقدامات عمرانی و توسعه‌ای را به همراه داشته است افزود: هدف ما این است که با رفع نواقص، حرکت روان و استاندارد در واحدهای ثبتی ایجاد شود تا به وضعیت مطلوب برسیم.
در اجرای راهبردهای کلان سازمان، به‌ویژه در حوزه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و حدنگار، نیازمند حرکتی متناسب و مستمر هستیم.
بابایی تأکید کرد: رؤسای واحدهای ثبتی مدیران قدرتمندی هستند و برای توسعه این توانمندی در سایر اضلاع کاری، برگزاری دوره‌های آموزشی امری ضروری است.
وی افزود: امروز کار در واحدهای ثبتی نسبت به سال‌های گذشته کاملاً متفاوت است و تحولی بنیادین رخ داده که باید تکوین یابد.
هنوز نواقصی وجود دارد و لازم است آخرین سیاست‌ها و برنامه‌ها به صورت دقیق تبیین شود.
تفکر مدیریتی جدید مبتنی بر داده‌هاست و رؤسای واحدهای ثبتی باید پیوسته به‌روز شوند.
رئیس سازمان ثبت، ارتقای رفاه همکاران را یکی از راهبردهای مهم سازمان عنوان کرد و گفت: بهبود وضعیت بیمه‌ها، نوسازی و بازسازی واحدها و سایر اقدامات حمایتی، برای جبران تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران در واحدهای ثبتی و تسهیل پیشبرد اهداف کلان سازمان صورت می‌گیرد تا در نهایت رضایتمندی مردم افزایش یابد.
بابایی با اشاره به کسب رضایتمندی بالای ۸۰ درصدی مردم از خدمات سازمان ثبت اظهار کرد: این موفقیت نشان‌دهنده عملکرد خوب همکاران و رؤسای واحدهای ثبتی است؛ در حالی که سازمان طی سال‌های اخیر با تکالیف ملی جدید و کمبود امکانات مواجه بوده، اما روند پیشرفت متوقف نشده است.
وی همچنین ضرورت عدالت در نظام پرداخت را مورد تأکید قرار داد و گفت: بعضی از واحدهای ثبتی از نظر حجم خدمت‌رسانی معادل یک یا دو استان فعالیت دارند؛ بنابراین نظام پرداخت باید مبتنی بر بهره‌وری باشد.
۷۰ درصد خروجی سازمان ثبت حاصل تلاش رؤسای واحدهای ثبتی منتخب است و قطعاً باید به تناسب این نقش، نظام پرداخت اصلاح شود.
بابایی در پایان با اشاره به اهمیت طرح مسائل و چالش‌ها توسط مدیران میدانی گفت: در تمامی حوزه‌ها اعم از کاداستر، املاک، اسناد و فناوری، مشکلات باید به صورت شفاف مطرح گردد تا راهکارهای لازم اتخاذ شود.
یکی از اهداف مهم این همایش، شناسایی مدیران نخبه برای انتصابات آینده است تا بتوان از ظرفیت آنان در سطوح مختلف مدیریتی بهره‌مند شد.