خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 07 آبان 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۸ دفتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم پاسخ‌گویی به شکایات تعلیق شد

مهر | اقتصادی | چهارشنبه، 07 آبان 1404 - 13:40
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق ۸ دفتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم پاسخ‌گویی به شکایات مردمی خبر داد.
هواپيمايي،كشوري،سازمان،شكايات،حقوق،مسافر،سامانه،مسافران،هوايي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمای کشوری، رضا صدیق‌نیا مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمای کشوری با اشاره به شکایات ثبت شده در شش‌ماهه نخست سال جاری در سامانه حقوق مسافر، در وب‌گاه رسمی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: بیش از ۸۵ هزار و ۹۱۱ پرواز توسط ۲۷ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده است و در این مدت ۲۱۳۹ شکایت از سوی مسافران در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری، مربوط به عملکرد شرکت‌های هواپیمایی، به ثبت رسیده است.
وی هدف از اجرای طرح‌های نظارتی و ایجاد سامانه حقوق مسافر را افزایش رضایت عمومی، ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل هوایی و جلوگیری از تخلفات احتمالی در فروش بلیت و ارائه خدمات سفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد شکایت ثبت‌شده، تاکنون ۱۶۵۰ مورد پاسخ داده شده که بیانگر پاسخ‌گویی به بیش از ۸۳ درصد از شکایات است و شکایات باقی‌مانده نیز در مراحل بررسی و پاسخ‌گویی قرار دارد.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در همین راستا، ۸ دفتر خدمات مسافرت هوایی به دلیل عدم پاسخ‌گویی در فرآیند رسیدگی به شکایات و قصور در اجرای مقررات مربوط به حقوق مسافر، توسط سازمان هواپیمایی کشوری به‌صورت موقت تعلیق شده‌اند.
صدیق‌نیا افزود: بیشترین شکایات مسافران در طول شش‌ماهه نخست امسال به موضوعاتی همچون تأخیر یا ابطال پروازها، فروش بلیت‌های جعلی از طریق سایت‌های غیرمجاز، مفقودی جامه‌دان و عدم تطابق مدارک سفر از جمله ویزا مربوط بوده است.
وی تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با اولویت قراردادن صیانت از حقوق مسافران هوایی، رسیدگی دقیق، سریع و شفاف به شکایات مردمی و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی را در دستور کار دارد.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان از مسافران خواست شکایات خود را از طریق سامانه حقوق مسافر به نشانی « www.caa.gov.ir» ثبت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.