نبود محتوای آموزشی مناسب برای دانش آموزان نابینا
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تلاش برای تولید محتواهای آموزشی مناسب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با مؤسسه حمایت از بیماران آرپی گفت: یکی از مأموریتهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بحث پیشگیری است، بر همین اساس نیاز است گامهایی در این زمینه برداشته شود و برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی فرصت خوبی است تا بتوانیم با انجام غربالگری از بروز بیماریهای چشم پیشگیری کنیم و با تشخیص به موقع مداخلات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: در زمینه تأمین نیروی انسانی اقداماتی صورت گرفته است.
روز گذشته با مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش جلسه داشتیم و در آنجا موضوع جذب نیروهای توانبخشی، دبیر تربیتبدنی و نیروی خدماتی را مطرح کردیم و در تلاش هستیم که ردیف استخدامی در این رشتههای شغلی برای آموزش پرورش استثنایی داشته باشیم.
معاون وزیر افزود: موضوع دیگر مناسبسازی محتوای آموزشی برای دانشآموزان با آسیب بینایی است.
اقدامی که میتوانیم انجام دهیم این است که مؤلفان کتابهای درسی با انجمنهای مردم نهاد و معلمان که به طور مستقیم و غیر مستقیم با جامعه مخاطب ارتباط دارند، جلسات مشترکی داشته باشند تا بتوانیم محتوای آموزشی استاندارد را برای دانشآموزان با نیازهای ویژه تولید کنیم.
وی در پایان گفت: سازمانهای مردم نهاد میتوانند هم به ارتقا جایگاه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور کمک کنند و هم در بحثهای تخصصی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مشاوره دهند.