خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 20 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جلب مشارکت همه جانبه در افزایش مهارت آموزی دانش‌آموزان

فارس | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 25 تیر 1398 - 11:00
معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکید برنامه پرسش مهر ریاست جمهوری بر مهارت آموزی و فواید آن است، گفت:‌ برای افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان، اثرگذاری در جریان سازی‌های فرهنگی و جلب مشارکت همه جانبه از مهمترین کارکردهای این برنامه است.
فرهنگي،پرورش،مهر،آموزش،پرسش،رياست،جمهوري،معلمان،وزارت،جامعه، ...

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکید برنامه پرسش مهر ریاست جمهوری بر مهارت آموزی و فواید آن است، گفت:‌ برای افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان، اثرگذاری در جریان سازی‌های فرهنگی و جلب مشارکت همه جانبه از مهمترین کارکردهای این برنامه است.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و سایر مدیران این وزارتخانه در سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد.
علیرضا کاظمی معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه هیچ کشوری بدون اهتمام خاص به نظام تعلیم و تربیت آینده‌ای روشن و متعالی را نمی‌تواند برای کشور خود رقم بزند، گفت: برنامه پرسش مهر ریاست جمهوری نشانه‌ای از نقش و جایگاه دانش‌آموزان، معلمان ومربیان برای ساختن آینده‌ ایران عزیز و همچنین بهترین بستر برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب، اخلاق و فضائل انسانی و مهارت‌های ارتباطی و حرفه‌ای در نسل آینده ساز ایران اسلامی.
وی افزود:‌خوشحالیم و خدا را شاکریم که قطار فرهنگی پرسش مهر ریاست جمهوری امروز به ایستگاه نوزدهم رسیده است و طلایه‌داران این حرکت عظیم فرهنگی امروز در جمع مقامات لشکری و کشوری مورد تشویق قرار می‌گیرند.
معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به طور ویژه به میهمانان اصلی این کنگره ملی یعنی دانش‌آموزان، معلمان و مربیان منتخب و برگزیده ورود به این رخداد بزرگ فرهنگی را خیرمقدم عرض می‌کنم و مراتب سپاس و قدردانی خود را از رئیس جمهور برای حضور در برنامه پرسش مهر در روز اول مهر در فضای آموزش و پرورش همراه با آغاز بهار تعلیم و تربیت اعلام می‌کنم.
کاظمی ادامه داد: البته این جریان فرهنگی از چند جهت نسبت به بقیه رخدادها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
اولا حضور رئیس‌جمهور در فضای آموزش و پرورش و ایجاد تفکر خلاق و بحث و نشر روحیه پرسشگری و همچنین جلب توجه جامعه به این فضای مهم و سرنوشت‌ساز امری مهم است.
ثانیا بزرگترین مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه و همچنین حساس کردن بزرگترین جامعه مخاطب نسبت به این موضوعات مهم که یقینا تبدیل به جریان فرهنگی و گفتمان قالب در جامعه می‌گردد موردی مهم به شمار می‌رود.
وی گفت:‌علاوه بر این خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری و اثربخشی در جریان سازی‌های فرهنگی، افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان، جلب مشارکت همه جانبه و افزایش حس مسئولیت پذیری نیز یکی از مهمترین کارکردهای پرسش مهر ریاست جمهوری است و نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری با تاکید بر یکی از این مسائل مهم و نیازهای اساسی جامعه در اول مهر با حضور ریاست جمهور آغاز گردید.
معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان پرسیدند در سال گذشته چه مهارتی آموختی و چه انتظاراتی در این زمینه داری؟، همچنین دانش‌آموزان می‌توانند پاسخ دهند کدام معلم به آنان بیش از همه در زمینه مهارت آموزی کمک کرده است و به نظر آنان کدام مهارت را برای آینده زندگی دانش آموزان مفید بوده و به کار می‌آید.
کاظمی گفت: وزارت آموزش و پرورش به ویژه معاونت پرورشی با همکاری همه معاونین این وزارتخانه، مدیران کل، معاونان و مربیان پرورشی با اهتمام به دست آوردن از تجربیات برگزاری 18 دوره پرسش مهر ریاست جمهوری دستور‌العمل، پوستر و فراخوان‌ها را تهیه کنند و این جشنواره بزرگ را در دو جامعه مخاطب یعنی دانش‌آموزان و معلمان و همچنین در 4 سطح ابتدایی 7 رشته، برای متوسطه اول 16 رشته، متوسطه دوم 16 رشته و معلمان 15 رشته به طور کلی در 20 گرایش مختلف و در دو بخش فرهنگی و هنری در مدارس داخل و خارج کشور طراحی و آغاز شده است.
وی افزود: بیش از دو میلیون و 221 هزار اثر از دانش‌آموزان و 739 اثر از معلمان داخل و خارج کشور به این جشنواره واصل گردید؛ در بخش فرهنگی حدود 380 هزار اثر و در بخش‌های هنری یک میلیون و 841 اثر از دانش‌آموزان و معلمان دریافت گردید و پس از داوری در منطقه و استان 251 اثر بر اساس سهمیه ابلاغی از میان راه یافتگان به مرحله کشوری انتخاب گردیدند که امروز به دلیل آنها معاونت اول رئیس‌جمهور و مدیران آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/