خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 05 آبان 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز اجرای طرح یکپارچه‌سازی ارائه خدمات اصلی شهرسازی در پایتخت

مهر | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 05 آبان 1404 - 12:12
مدیرکل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از آغاز اجرای طرح یکپارچه‌سازی فرآیندهای چهار خدمت اصلی شهرسازی در پایتخت خبر داد.
شهرسازي،طرح،گانه،ساختماني،پروانه،معاونت،معماري،شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید علوی مدیرکل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به آغاز اجرای طرح یکپارچه‌سازی فرآیندهای چهار خدمت اصلی شهرسازی در مناطق ۲۲ گانه، نواحی ۱۲۵ گانه و دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران، گفت: طرح یکپارچه‌سازی ارائه چهار خدمت اصلی شهرسازی در مناطق ۲۲ گانه، نواحی ۱۲۵ گانه و دفاتر خدمات الکترونیک شهر به منظور ارتقا کیفیت خدمات شهرسازی و تسهیل در فرآیند پاسخ‌گویی به شهروندان، به اجرا درآمده است.
وی تصریح کرد: در این طرح، اداره کل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام به طراحی و تهیه اینفوگرافی فرآیندهای چهار خدمت اصلی شهرسازی شامل پروانه تخریب و نوسازی / ساختمان (پروانه یک‌مرحله‌ای)، پروانه شهرسازی (مرحله اول، بدون اجازه شروع عملیات ساختمانی)، پروانه شروع عملیات ساختمانی (دومرحله‌ای، همراه با اجازه شروع) و گواهی پایان کار ساختمانی کرده است.
به گفته علوی، هدف از اجرای این طرح، راهنمایی شهروندان و متقاضیان برای دریافت صحیح و سریع خدمات، یکسان‌سازی نحوه ارائه خدمات، ارتقای شفافیت، تسریع در پاسخ‌گویی، کاهش مراجعات غیرضروری و افزایش رضایتمندی شهروندان است.
مدیرکل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین اظهار داشت: در این راستا، دستورالعمل‌ها و راهنماهای تصویری در مناطق، نواحی و دفاتر خدمات الکترونیک شهر نصب و اطلاع‌رسانی شده است.
اجرای طرح مذکور ضمن ارتقا آگاهی شهروندان نسبت به مراحل صدور مجوزهای ساختمانی، موجب افزایش نظم در فرآیندها و شفاف‌سازی مراحل انجام خدمات در مناطق مختلف خواهد شد.
علوی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام در چارچوب سیاست‌های کلان معاونت شهرسازی و معماری و با هدف استانداردسازی فرآیندها، بهبود کیفیت خدمات و تحقق رویکرد تکریم ارباب‌رجوع انجام شده است.