قدرت سازمانی عامل کلیدی در کارآفرینی نوپدید
مهر
|
دانش و فناوری
|
شنبه، 03 آبان 1404 - 15:30
معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال گفت: برای تحققِ واقعیِ «کارآفرینی نوپدید» ما باید بیشتر به ساختار قدرت درون سازمانها و رابطه آنها با نهادهای سیاسی نگاه کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، احسان چیت ساز معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات در شکه اجتماعی ایکس نوشت: در بستر پیچیده سیاسی، شرکتها صرفاً بازیگر اقتصادی نیستند؛ بلکه از طریق سه نوع «قدرت» (قهری، ترغیبی، اقتدارگرایانه) به شکلگیری سیاستها و فرصتهای کارآفرینی سیاسی میپردازند.
نقش سطح شرکت از بعد قدرت، بسیار برجستهتر از سطح صنعتی یا مدیریتی است.
وی افزود: این یعنی برای تحققِ واقعیِ «کارآفرینی نوپدید» ما باید بیشتر به ساختار قدرت درون سازمانها و رابطه آنها با نهادهای سیاسی نگاه کنیم.