خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 04 آبان 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ساخت ۵۷ درصد از بازارهای میوه و تره‌بار در محلات کم‌برخوردار

مهر | اجتماعی و حوادث | شنبه، 03 آبان 1404 - 14:47
مدیر پژوهش سازمان میادین شهرداری تهران از راه‌اندازی ۵۷ درصد از بازارهای میوه و تره‌بار شهر تهران در محله‌های کمتر برخوردار خبر داد.
سازمان،ميادين،تهران،ميوه،بازارهاي،مركز،شهر،محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه باقری مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه توزیع فضای بازارها و میادین در سطح شهر تهران به گونه‌ای عادلانه صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر حدود ۵۷ درصد از فضای میادین و بازارهای سازمان در مناطق پایین شهر و در محلات کم برخودار واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه این موضوع باعث می‌شود که خدمات‌دهی سازمان، محلات کم‌برخوردار شهر تهران را بیشتر پوشش دهد، افزود: سازمان میادین اکنون در ۲۴۸ محله از مجموع ۳۵۱ محله تهران دارای مرکز عرضه است.
علاوه بر آن، مرکز عمده فروشی میوه و تره‌بار (میدان مرکزی)، ۳ مرکز عمده عرضه دام زنده بهداشتی و همچنین ۴ مرکز عمده فروشی مواد پروتئینی بهمن، پیروزی، آزادی و بعثت و همچنین ۱۹ میدان از مراکز اصلی سازمان محسوب می‌شوند.
مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: بازارهای سازمان میادین بیش ۷۰ درصد محلات سطح تهران را پوشش داده است و از نظر میزان فروش، سازمان حدود ۵۴ درصد از سهم بازار تهران را به خود اختصاص داده است.
باقری درباره استراتژی سازمان میادین در رابطه با توسعه بازارهای میوه و تره‌بار در شهر تهران یادآور شد: سازمان میادین هر ساله در خصوص محله‌های در اولویت برای ساخت بازار از جهت تراکم جمعیت، تعداد خانوار و پتانسیل افزایش بازار در هر منطقه به صورت مجزا مطالعاتی انجام می هد.
در این میان محله‌های دارای اولویت جهت معرفی زمین از سوی مناطق به هر منطقه معرفی و مطابق شاخص‌های مکانیابی در اولویت برنامه‌ریزی سازمان میادین قرار می‌گیرد.
مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در پایان گفت: برای اینکه بازارهای محله‌ای توسعه پیدا کند تا دسترسی را برای شهروندان آسان کند؛ فاصله‌ای که برای بازارها در محله‌ها در نظر گرفته شده به طورمیانگین حدود ۱ کیلومتر است.