«هتل بسیار بسیار عجیب» به زودی روی آنتن؛ برندها یک شبه شکل نمیگیرند
رئیس مرکز کودک و نوجوان سیما با اشاره به سریالهایی که برای کودکان و نوجوانان در شبکه کودک تولید میشود، بیان کرد که «هتل بسیار بسیار عجیب» به زودی روی آنتن می رود.
محمدصادق باطنی رئیس مرکز کودک و نوجوان سیما درباره این مرکز و تاثیر آن در چند ماه اخیر به خبرنگار مهر بیان کرد: همانطور که می دانید شبکه امید و شبکه کودک در قالب یک مرکز واحد سازماندهی شده و حداکثر همافزایی میان آنها برقرار است.
شاهد این ادعا، رشد دوبرابری پخش برخی از محصولات مرکز صبا در شبکه ها پس از این ادغام است.
در واقع، پیش از این یکپارچگی، ظرفیتسنجی مناسبی صورت نگرفته بود و نبود انسجام موجود منجر به اختلال در فرآیند پخش و مدیریت محتوا میشد.
با این حال، خوشبختانه این یکپارچگی اخیر، موجب ارتقای کیفیت پخش و عرضه شده است.
وی اضافه کرد: بخش جدید فیلم و سریال به ساختار اضافه شده و در حال حاضر «شورای کارگروه فیلم و سریال کودک و نوجوان» فعال شده و طرحهای مختلف در حال بررسی است.
همچنین، بخش بازیهای رایانهای و حوزه بازارپردازی نیز گسترش یافته است.
در زمینه تولید سریال، اگرچه پیش از این تنها یک سریال در حوزه نوجوان تولید شده بود اما برنامهریزی شده تا از همین فصل پاییز، اولین سریال جدی در این حوزه با عنوان «هتل بسیار بسیار عجیب» روی آنتن برود.
علاوه بر این، مرکزی برای نوجوانان ایجاد شده تا محتواها در مسیر صحیحی هدایت شوند.
هدف این است که بتوانیم با پشتوانهای مطمئن، تولیدات مستمر و باکیفیتی در حوزه سریالهای کودک و نوجوان داشته باشیم.
باطنی درباره برندهای سینمایی که پیش از این وعده آن را داده بود، اظهار کرد: ورود به حوزه تولیدات سینمایی در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر ۴ متن نهایی شده یا در آستانه نهایی شدن است و به زودی فرآیند تولید آنها آغاز خواهد شد.
متن سینمایی «پهلوانان»، فیلم سینمایی براساس «عروسکخونه» و ...
در حال نهایی شدن است.
وی اضافه کرد: سرویس «تلوبیون کودک» در سطحی متفاوت در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.
همچنین، شبکه «مثبت پویا» راهاندازی شده و تعاملات گستردهای در این عرصه در حال شکلگیری است.
باطنی در پاسخ به اینکه چقدر تلاش می شود برندهای کودک و نوجوان شکل بگیرد؟
گفت: برندها در طولانی مدت شکل می گیرند نه یک شب، با این حال سال گذشته برنامه افطار «جشن فرشته ها» پرمخاطب ترین برنامه برای کودک و نوجوان بود.
«ببین و بدون» یکی از پرمخاطب ترین برنامه های امروز ماست که فضایی علمی دارد.
این برندها باید به فصل های چندم برسند و با یک فصل برند ایجاد نمی شود.
وی اضافه کرد: «خانه آبنباتی» و «ماجراهای نوید» هم اکنون جزو برنامه های پربیننده است که با استقبال بچه ها مواجه می شود.
عوامل «ماجراهای نوید» هر کجا در سراسر ایران می روند چند ده هزار نفر از بچه ها مخاطب استیج هایشان هستند.
برنامه «برو پی کارت» نیز امسال توانست کمک کند که ۱۰ درصد از داوطلبان کنکور در فرآیند انتخاب رشته از این برنامه بهره بگیرند.
رئیس مرکز کودک و نوجوان سیما در پایان بیان کرد: اکنون برنامههای جدیدی در شبکه امید در حال تولید هستند.
شبکه امید به زودی به شبکهای متمایز تبدیل خواهد شد و آثار جدیدی از این شبکه، در سال آینده روی آنتن خواهد رفت که هماکنون در مراحل طراحی، پیشتولید و سایر فرآیندها قرار دارند.