خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 02 آبان 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بیانات رهبر انقلاب جزو پرفروش‌های کیهان؛ سلیقه مخاطبان متنوع نیست

مهر | فرهنگی و هنری | جمعه، 02 آبان 1404 - 16:30
یک کتاب‌فروش گفت: در فروشگاه کیهان «حلقه دوم انسان ۲۵۰ ساله» رتبه اول فروش و «تاریخ تحولات سیاسی»، «عربیکا»، «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» و «هنر زندگی کردن» کتاب‌های بعدی هستند.
كتاب،پرفروش،حوزه،كيهان،فروش،نصيرزاده،مخاطبان،دنبال،ترند،حلقه

نصیرزاده مسئول فروش کتاب‌فروشی کیهان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پرفروش‌های این کتاب‌فروشی در ماه گذشته، گفت: کتاب‌فروشی ما هم در فضای فروشگاه و هم در سیستم کتاب‌های پرفروش را دارد و اسامی آنها مشخص است.
به همین خاطر می‌توانم پنج کتاب پرفروش در یک ماه گذشته را معرفی کنم.
حلقه دوم «انسان ۲۵۰ ساله» و «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» پرفروش‌های کیهان
نصیرزاده ادامه داد: اولین کتاب پرفروش ما حلقه دوم کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» است که مناسب دانشجویان و طلاب است؛ یعنی اطلاعات آن تخصصی‌تر است و کمی متفاوت از حلقه اول انسان ۲۵۰ ساله است.
نصیرزاده ادامه داد: دومین پرفروش کتاب‌فروشی کیهان، کتاب «تاریخ تحولات سیاسی» نوشته موسی نجفی است.
جدیدا هم خیلی باب شده و زیاد دنبال این کتاب می‌آیند.
سومین پرفروش ما کتاب «عربیکا» نوشته وحید یامین‌پور و سفرنامه ایشان به لبنان در روزهای پرالتهاب جنگ است.
هارمین کتاب «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» است که این کتاب هم بیانات مقام معظم رهبری است.
پنجمین پرفروش هم «هنر زندگی کردن» است.
مسئول فروش فروشگاه کیهان، درباره مخاطبان این کتاب‌فروشی، گفت: کتاب‌فروشی یک زمینه مذهبی‌طور دارد.
در سیاست هم کتاب‌های خوبی داریم و بیشتر مخاطبان ما دنبال کتاب‌های مذهبی و سیاسی هستند؛ اگرچه ما در سایر حوزه‌ها هم کتاب داریم.
وی افزود: خود من بیشتر کتاب‌های حوزه ادبیات و اسلام را دوست دارم و اگر مخاطب از من مشورت بخواهد، در این حوزه‌ها می‌توانم آنها را کمک کنم.
اینستاگرام روی ترند شدن کتاب‌ها اثر دارد
نصیرزاده درباره فروش شعر و رمان در این کتاب‌فروشی، گفت: اینجا بیشتر کتاب‌های فاضل نظری را فروش داریم ولی به صورت محدود کتاب‌های شاعران نه‌چندان مشهور را هم از ما می‌خرند و دنبالشان می‌آیند.
در حوزه رمان به ویژه رمان‌های ترجمه هم بیشتر رمان‌های روسیه را می‌خرند؛ مثل آثار داستایوفسکی و چخوف.
این فعال حوزه کتاب درباره تأثیر شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی روی پرفروش شدن کتاب‌ها، گفت: گهگاه یک کتابی در اینستاگرام ترند می‌شود و به تبع فروشش بیشتر می‌شود.
کتابی که اخیرا دنبال آن هستند همین کتاب «هنر زندگی کردن» است که چندسالی است مطرح است اما دوباره ترند شده است.
برنامه‌های تلویزیونی مثل کتاب‌باز و اکنون هم روی فروش کتاب‌ها اثر دارند.
مثلا برنامه اکنون طی دو هفته اخیر باعث شده بعضی از کتاب‌ها خواهان بیشتری داشته باشد.
وی درباره سلیقه مخاطبان در خرید کتاب، گفت: ما در کتاب‌فروشی کیهان از هر قشری مخاطب داریم و چیزی که درباره سلیقه آنها به نظرم می‌رسد این است که عمدتا در یکی دو حوزه خاص کتاب می‌خرند.
به نظرم اینکه کتاب‌دوستان دنبال یک مضمون خاصی باشند و بیشتر در همان حوزه مطالعه کنند، خیلی خوب نیست.
بهتر است که مخاطبان در ژانرهای مختلف کتاب تهیه کنند و خیلی روی یک حوزه و یا موضوع خاص متمرکز نشوند.