خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 30 مهر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عملکرد واحد‌های مالیاتی باید در خدمت مردم و منطبق با حقوق قانونی آنها باشد

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 30 مهر 1404 - 10:46
معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از اداره کل امور مالیاتی غرب تهران واقع در وردآورد بازدید و بر لزوم ارتقای رضایت مراجعین تاکید کرد.
مالياتي،امور،بازرسي،سازمان،تاكيد،اقتصادي،موديان،بازديد،خواستار

باشگاه خبرنگاران جوان - ستار شیرعالی، معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به همراه بازرس کل امور اقتصادی و دارایی و سربازرس مالیاتی سازمان در بازدید میدانی از واحد مالیاتی حوزه اصناف، در اداره کل امور مالیاتی غرب تهران حضور یافت و در گفت‌و‌گو با کارکنان و مراجعین مجموعه چندین محور عمده را مورد تأکید قرار داد.
وی با تاکید بر اهمیت رضایت مردم، خواستار توجه جدی به مشکلات مودیان و تسهیل فرایند‌ها برای مراجعین شد.
شیرعالی گفت: همه ما کارگزاران نظام هستیم و عملکرد واحد‌های مالیاتی باید در خدمت مردم و منطبق با حقوق قانونی آنان باشد.
معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور خواستار مراقبت ویژه از پرونده‌های مودیان و جلوگیری از تخلفات شد.
شیرعالی ضرورت آموزش نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: ممیز‌ها و سرممیز‌ها باید آموزش ببینند تا فرایند‌های مالیاتی به‌صورت حرفه‌ای و مطابق استاندارد‌های دادرسی مالیاتی اجرا شوند.
وی تأکید کرد: امور مالیاتی یک کار حرفه‌ای است؛ شامل دادرسی مالیاتی یا مختومه کردن پرونده‌های مالیاتی و آموزش، کلید ارتقای کیفیت این فرایندهاست.
در بخش دیگری از بازدید، معاون سازمان بازرسی خواستار مبارزه جدی با فساد‌های احتمالی شد و بر «جلوگیری از هرگونه روابط غیرمتعارف بین مؤدی و یا افراد مرتبط با مؤدی با مأمورین مالیاتی (کارچاق‌کنی‌ها)» تاکید کرد.
وی همچنین اظهار داشت: باید اقداماتی در جهت جلب هرچه بیشتر رضایت مردم به کار بگیریم و به مردم کمک کنیم تا اعتماد عمومی به نظام مالیاتی افزایش یابد.
بازرس کل امور اقتصادی و دارایی و سربازرس گروه امور مالیاتی سازمان نیز در همراهی با شیرعالی بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، ارتقای شفافیت و بهبود سازوکار‌های شکایات مردمی تاکید کردند.
در پایان این بازدید، مقرر شد مسئولان ذی‌ربط، برنامه‌های آموزشی و بازنگری در فرآیند‌های رسیدگی را در دستور کار قرار دهند تا هم کیفیت خدمات به مودیان ارتقا یابد و هم از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.
منبع: سازمان بازرسی کل کشور