فاجعه در جاده صالحآباد؛ تردد غیرایمن تریلیها جان مردم را تهدید میکند - تسنیم
تردد روزانه ده ها دستگاه تریلی حامل دیواره های بتنی درجاده های کم عرض و آسفالت خراب، بی احتیاطی رانندگان و فقدان نظارت کافی، رفت وآمد در محور صالح آباد تربت جام را به خطری جدی بدل کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از صالح آباد، بر اساس گزارشهای میدانی و مشاهدات محلی، پروژه عظیم ساخت دیوار مرزی در منطقه صالحآباد و جنتآباد به کابوسی امنیتی برای ساکنان و رهگذران این جاده تبدیل شده است.
تردد روزانه دهها دستگاه تریلی حامل دیوارههای بتنی درجاده های کم عرض و آسفالت خراب، بیاحتیاطی رانندگان و فقدان نظارت کافی، این محور را به خطری جدی بدل کرده است.مقامات محلی و ساکنان از تردد روزانه بیش از 30 دستگاه تریلی در این جاده خبر میدهند که هر کدام دو دیواره عظیم مرزی را حمل میکنند با این حال، رعایت نکردن ابتداییترین استانداردهای ایمنی به یک روال عادی تبدیل شده است.
سرعت غیرمجاز و مهارنشده به صورتی که بسیاری از این تریلیها با سرعت بالا و بدون آنکه دیوارههای سنگین خود را به درستی مهار کنند، در جاده تردد میکنند که گواه آن تاکنون حدود 5 مورد سقوط این دیوارههای بتنی از روی کفی تریلیها به روی جاده و کنار راه گزارش شده که هر کدام میتوانست به فاجعهای جبرانناپذیر منجر شود.
برخورد با سیم های برق، شکستن چراغ های راهنمایی و رانندگی،تخریب آسفالت جاده و...
نیز از تبعات این تردد بیضابطه است.
متاسفانه در ادامه این بیمبالاتیها دیروز در حادثهای که درمحور تربت جام به صالحآباد اتفاق افتاد، یکی از این تریلیها واژگون شد که منجربه فوت یک نفر و زخمیشدن یک نفر دیگر شد.در جریان انجام خدمات رسانی نیروهای امدادی آتش نشانی نیز متاسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی و تجهیزات یکی از آتش نشانان در حین انجام ماموریت دچار مصدومیت شد.
این فاجعه پرسشهای جدی را در اذهان عمومی مطرح میکند که چرا نظارت مؤثری بر تردد این خودروهای غولپیکر و رانندگان آنها وجود ندارد؟
مسئولیت ایمنسازی حمل این محمولههای خطرناک بر عهده چه نهادی است؟
آیا پروژه ساخت دیوار امنیت مرزی، باید به قیمت ناامن کردن جادهها و به خطر افتادن جان شهروندان تمام شود؟تا زمانی که پاسخ قاطعی به این پرسشها داده نشود و ضابطهای جدی بر این تردد بی ضابطه حاکم نگردد، ترس از تکرار فاجعهای دیگر، آرامش را از مردم این منطقه خواهد گرفت.
انتهای پیام/282