رونمایی از نخستین موشنگرافیهای آموزشی تعزیرات همدان در کشور+تصویر - تسنیم
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان، گفت: به زودی از موشن گرافی های تعزیرات حکومتی که برای نخستین بار در سطح کشور در راستای پیشگیری، فرهنگ سازی و بازدارندگی ساخته شده، رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مرضیه یونسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویکرد سازمان تعزیرات حکومتی، حضور فعال و میدانی در بازار و تمرکز بر حل مسائل است، گفت: وظیفه اصلی سازمان رسیدگی به پروندهها به عنوان مرجع شبهقضایی است و بازرسیها جزو وظایف ثانویه محسوب میشوند، هر چند که همکاران با تلاش شبانهروزی در تمام ایام هفته حتی پنجشنبه و جمعه حضور فعال دارند، شعب کشیک و گشتهای مشترک و سیار ما در سراسر استان فعال هستند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه پروندههایی که در سطح جامعه حساسیتزا است مثل لیمو یا برنج تقلبی طبق سیاستهای تعزیرات حکومتی با قاطعیت و به سرعت رسیدگی میشود، افزود: به عنوان مثال در پرونده اخیری که در همدان در بحث بررسی کیفیت آبلیمو و لیمو در واحدهای صنفی بود متأسفانه برخی تخلفات شناسایی و منجر به تشکیل پرونده و اعمال جریمههای بازدارنده شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال، 25 واحد صنفی متخلف پلمب شده و 34 مورد پرونده در زمینه نصب پرده تشکیل شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال پنج هزار و 877 پرونده در تعزیرات حکومتی استان همدان رسیدگی شده که 99 درصد آنها مختومه شده و میزان جزای نقدی صادره 252 میلیارد تومان بوده است، ضمن اینکه 3 هزار و 200 بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده که یک هزار و 67 فقره پرونده تخلف کشف شده و بیشترین تخلفات هم به ترتیب مربوط به نانواییها، فروشگاهها و سوپرمارکتها بوده است.
یونسی عنوان کرد: تعزیرات حکومتی با حضور فعال میدانی و بررسی دقیق بازار، مصمم به برخورد با هرگونه تخلف و حمایت از حقوق مردم است و در این راستا در حوزه نانواییها، 574 فقره بازرسی انجام شده و بیشترین تخلفات شامل گرانفروشی، کمفروشی و کسری وزن بوده است.
مدیرکل تعزیرات همدان اعلام کرد: در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی، از ابتدای سال یک هزار و 63 فقره شکایت ثبت شده است که 97 درصد آنها رسیدگی شده است.در این راستا مبلغ 38 میلیارد ریال خسارت به شاکیان اعاده شده که این نشاندهنده اعتماد و رضایت مردم نسبت به عملکرد تعزیرات حکومتی است ضمن اینکه میانگین زمان رسیدگی به پروندهها کمتر از 12 روز است که در مقایسه با شاخص کشوری، بسیار سریعتر انجام میشود، به عنوان مثال، پروندههای قاچاق کالا در استان در 18 روز رسیدگی میشوند، در حالی که شاخص کشوری 35 روز است همچنین پروندههای حوزه کالا و خدمات در 10 روز و پروندههای بهداشت و درمان در 9 روز رسیدگی میشوند.
وی از راهاندازی سامانه یکپارچه «ثنا» در این اداره کل خبر داد و گفت: با اتصال به این سامانه، شاکیان و متهمان میتوانند به صورت آنلاین از وضعیت پرونده خود شامل ابلاغیهها، احضاریهها و اجرای احکام مطلع شوند، این سیستم جدید شفافیت و سرعت در رسیدگی به پروندهها را افزایش میدهد، ضمن اینکه دسترسی آنلاین به اطلاعات پروندهها از طریق کد ملی و شماره پیگیری امکانپذیر است.
یونسی در ادامه با اشاره به برنامههای آموزشی این نهاد بیان کرد: در راستای فرهنگسازی و پیشگیری از تخلفات، برای اولین بار در حال تولید موشنگرافیهای آموزشی هستیم که مفاهیم قوانین تعزیرات، نظام صنفی و مبارزه با قاچاق را به زبان ساده آموزش میدهد.
قصد داریم این آموزشها را به صورت فراگیر در سطح استان منتشر کرده و بعد بازخورد آن را در سطح کشوری بررسی کنیم.
مدیرکل تعزیرات همدان با تأکید بر رویکرد پیشگیرانه این اداره کل گفت: پیش از تشکیل پرونده، با شناسایی و آموزش تولیدکنندگان از بروز تخلفات جلوگیری میکنیم.
هدف نهایی ما افزایش تولید و کاهش تورم است.
وی به اقدامات نظارتی در بازار نیز اشاره کرد و گفت: همکاران ما روزانه در بازار حاضر میشوند و به عنوان نمونه، با نظارت مستمر، قیمت مرغ تولیدی استان را به کیلویی 120 هزار تومان تثبیت کردهایم.
یونسی از تشکیل کمیته نظارت بر آرای صادره خبر داد و افزود: آرا به صورت هفتگی و ماهیانه بررسی میشوند تا منافع دولت و حقوق مردم به درستی حفظ شود.
مدیرکل تعزیرات همدان با تاکید بر اینکه پروژه احداث ساختمان جدید اداره کل تعزیرات حکومتی سال گذشته کلنگ زنی شد و به خوبی در حال پیشرفت است بیان کرد: ساختمان به نحوی طراحی و ساخته می شود که اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان تبدیل به مرکزیت قضایی و آموزشی در غرب کشور باشد.
وی از مردم خواست: شهروندان با گزارش تخلفات در حوزههای مختلف از جمله نانواییها، ما را در نظارت بر بازار یاری کنند.
در نانواییها شاهد تخلفاتی مانند کسر مبلغ بیشتر از طریق کارتخوان دوم و گرانفروشی در نانهای سنگک و کنجدی هستیم.
انتهای پیام/