وزارت آموزش و پرورش شرایط بازگشت به تحصیل بازماندگان را فراهم کند
استاندار گلستان گفت: شناسایی کودکان محروم از تحصیل و فراهم سازی شرایط بازگشت آنان به مدرسه باید در اولویت دولت و وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در دیدار امروز معاون وزیر آموزش و پرورش با استاندار گلستان با اشاره به مسائل کلیدی آموزش ابتدایی، عدالت آموزشی و نقش راهبردی استان در اجرای سیاستهای تحولی دولت چهاردهم تأکید شد.
در ابتدای این نشست، علیاصغر طهماسبی موضوع کودکان بازمانده از تحصیل را بهعنوان یکی از دغدغههای اصلی استان مطرح و اظهار کرد: هیچ جامعهای بدون آموزش فراگیر نمیتواند مسیر توسعه را طی کند.
استاندار گلستان همچنین بر آمادگی کامل دستگاههای اجرایی و ظرفیتهای استانی برای حمایت از دانشآموزان نیازمند، توسعه زیرساختهای آموزشی و اجرای برنامههای مشترک با وزارت آموزشوپرورش تأکید کرد.
طهماسبی بیان کرد: شناسایی کودکان محروم از تحصیل و فراهمسازی شرایط بازگشت آنان به مدرسه باید در اولویت قرار گیرد.
اگر امروز فرصت یادگیری از کودکان سلب شود، فردا هزینههای اجتماعی و اقتصادی جبرانناپذیری بر دوش کشور خواهد بود.
عدالت آموزشی در دستور کار دولت چهاردهم
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزشوپرورش بر اهمیت عدالت آموزشی تأکید کرد و بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه یادگیری را جزو برنامههای جدی وزارتخانه برشمرد.
رضوان حکیمزاده خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم عدالت آموزشی را نه در شعار، بلکه در عمل پیگیری میکند و نمونههای آن در سیاستهای اخیر وزارت آموزشوپرورش مشهود است.
وی گفت: مدرسه تنها محل آموزش علوم پایه نیست؛ بلکه سنگ بنای تربیت شهروندان مسئولیتپذیر، خلاق و متعهد به ارزشهای ایرانیـ اسلامی است.
بنابراین، توجه به کیفیت آموزش و ایجاد فرصتهای برابر برای همه کودکان، بهویژه در مناطق محروم، یک ضرورت ملی است.
به گفته معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، نظام آموزشی باید دانشآموزان را نهفقط برای آزمونهای مدرسه، بلکه برای زندگی اجتماعی، مسئولیتپذیری و ایفای نقش در آینده کشور آماده کند.
وی افزود: یکی از رویکردهای کلان دولت چهاردهم، پرورش مهارتهای زندگی در کنار دانش علمی است.
امروز جامعه نیازمند نسلی است که علاوه بر سواد علمی، مهارتهای حل مسئله، کار گروهی، گفتوگو و احترام به قانون را بیاموزد.
این آموزشها باید از مقطع ابتدایی آغاز تا بهمرور در فرهنگ عمومی نهادینه شود.
حکیمزاده با قدردانی از همکاری استاندار گلستان و مجموعه مدیریت استانی، گلستان را یکی از استانهای پیشرو در اجرای سیاستهای عدالت آموزشی معرفی کرد و افزود: همکاری میان دستگاههای اجرایی، آموزشوپرورش و نهادهای مردمی میتواند الگویی موفق برای سایر استانها باشد.
وی اضافه کرد: اجرای پروژههای آموزشی محرومیتزدایی، توسعه مدارس روستایی و عشایری و بهرهگیری از ظرفیت معلمان بومی، بخشی از برنامههایی است که با حمایت مدیریت استان در گلستان دنبال میشود.
حکیمزاده تأکید کرد: بازگشت کودکان محروم از تحصیل به مدرسه، نیازمند همکاری همه دستگاهها از جمله بهزیستی، کمیته امداد، دهیاریها و سازمانهای مردمنهاد است.
همچنین نقش خانوادهها در تشویق فرزندان به ادامه تحصیل کلیدی است و باید در این زمینه فرهنگسازی گستردهتری انجام شود.
انتهای پیام/