خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 15 مهر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بازگشت به کلاس؛ روایت امید در لنگرود با پیگیری دستگاه قضا

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 15 مهر 1404 - 11:54
با پیگیری های مستمر دادستانی لنگرود در قالب طرح ملی «نماد»، هشت دانش آموز بازمانده از تحصیل دوباره به کلاس درس بازگشتند؛ اقدامی که نشان می دهد عدالت آموزشی، نتیجه هم افزایی نهادهای اجتماعی و قضایی است.
اجتماعي،لنگرود،نماد،تحصيل،طرح،دادستاني،مستمر،شهرستان،اجراي،ب ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنگرود، در راستای تحقق مأموریت‌های اجتماعی قوه قضاییه و اجرای طرح ملی «نماد» با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دادستانی شهرستان لنگرود طی اقدامی هدفمند و منسجم توانست شماری از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را به چرخه آموزش بازگرداند.
در ماه‌های اخیر، با پیگیری‌های مستمر دادستان عمومی و انقلاب لنگرود و همکاری دستگاه‌های عضو طرح «نماد» شامل آموزش‌وپرورش، بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی، هشت دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و مجدداً به کلاس درس بازگشتند، این اقدام در چارچوب برنامه تحولی قوه قضاییه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده و الگویی از قضای اجتماعی و عدالت‌محور در سطح شهرستان به شمار می‌رود.
در کنار بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل، پنج خانواده از طریق نهادهای حمایتی تحت پوشش کمک‌های معیشتی قرار گرفتند تا موانع اقتصادی، که از مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل محسوب می‌شود، برطرف شود، همچنین با مداخله به‌موقع دادستانی، وضعیت 6 دانش‌آموز در معرض خشونت یا آسیب‌های اجتماعی مورد مراقبت ویژه قرار گرفته و خدمات روان‌شناختی و اجتماعی لازم برای آنان فراهم شده است.
در ادامه اجرای طرح «نماد»، محمد کرمی از برگزاری کارگاه «هوش مصنوعی در توانمندسازی مشاوران مدارس» و اجرای آموزش‌های مستمر برای مشاوران و اولیا خبر داد که هدف از این کارگاه‌ها، افزایش مهارت‌های تخصصی در شناسایی زودهنگام آسیب‌ها و ارتقای کیفیت تعامل میان خانه و مدرسه عنوان شده است.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، طرح «نماد» در مدارس دارای آسیب‌های اجتماعی به‌صورت مستمر ادامه خواهد یافت، دادستانی لنگرود تأکید کرده است که پیگیری وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، صرفاً اقدامی مقطعی نیست بلکه بخشی از راهبرد پیشگیری هوشمند از آسیب‌های اجتماعی و تحقق عدالت آموزشی در این شهرستان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/