خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 15 مهر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رسانه عبری: اسرائیل در حال تبدیل کردن چت جی پی تی به کارگزار اطلاعاتی‌ خود است

تسنیم | بین‌الملل | دوشنبه، 14 مهر 1404 - 23:53
یک رسانه عبری زبان از سرمایه گذاری 6 میلین دلاری اسرائیل در بخش هوش مصنوعی برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی ایالات متحده به ویژه نسل Z خبر داد.
اسرائيل،هوش،مصنوعي،تأثير،مستقيم،تلاش،وزارت،ايجاد،گزارش،قرار، ...

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش مفصلی در این رابطه اعلام کرد، این سرمایه گذاری شامل چت جی پی تی هم می‌شود تا این برنامه هوش مصنوعی از نمونه واژه‌های خاصی در راستای منافع اسرائیل استفاده نماید.
در ادامه این گزارش آمده است، اسناد جدیدی که به وزارت دادگستری ایالات متحده ارائه شده است، یکی از بلندپروازانه‌ترین برنامه‌های تبلیغاتی اسرائیل را که از زمان آغاز جنگ در ایالات متحده آغاز شده است، آشکار می‌کند.
این قرارداد که توسط وزارت خارجه (اسرائیل) از طریق شبکه رسانه‌ای هاواس (واسطه دفتر تبلیغات دولتی) امضا شده است، بر رسانه‌های دیجیتال تمرکز دارد.
هدف این است که حداقل 80٪ از محتوایی که این شرکت تولید خواهد کرد، برای مخاطبان نسل Z»» تهیه خواهد شد و این محتواها در پلتفرم‌های اصلی و پر مخاطبی مانند تیک‌تاک، اینستاگرام، یوتیوب و پادکست‌ها منتشر می‌شود.
هدف اصلی این طرح بلندپروازانه تبلیغاتی 50 میلیون بازدید در ماه است.
این کمپین در بحبوحه انتشار داده‌های نگران‌کننده‌ای در مورد اسرائیل منتشر می‌شود: یک نظرسنجی که توسط موسسه نظر سنجی گالوپ در ماه جولای انجام شد نشان داد که فقط 9٪ از آمریکایی‌های 18 تا 34 ساله از اقدام نظامی اسرائیل در غزه حمایت می‌کنند.
نظرسنجی دیگری که برای وزارت خارجه انجام شد، هرچند که بیشتر به نفع اسرائیل بود، نشان داد که 47٪ از آمریکایی‌ها معتقدند که اسرائیل مرتکب نسل‌کشی می‌شود.
بخش نوآورانه و بحث‌برانگیز این قرارداد، تلاش Clock Tower برای تأثیرگذاری مستقیم بر مدل‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، Grock از X و Gemini از Google است.
طبق این اطلاعیه، این شرکت «وب‌سایت‌ها و محتوایی برای نمایش نتایج چارچوب‌بندی هدفمند در چت ها ایجاد خواهد کرد»، به عبارت دیگر، از طریق وب‌سایت‌های جدیدی که ایجاد خواهد کرد، تلاش خواهد کرد تا بر اطلاعاتی که مدل‌های زبانی بزرگی مانند ChatGPT بر اساس آنها آموزش دیده‌اند، تأثیر بگذارد و از این طریق نحوه توصیف موضوعات حساس و پاسخ به سؤالات مربوط به آنها را شکل دهد.
این یک رویکرد نسبتاً جدید است که با ظهور مدل‌های هوش مصنوعی ظهور می‌کند.‌‌
ایده این است که همانطور که رتبه‌بندی جستجوی گوگل می‌تواند با دستکاری محتوا تحت تأثیر قرار گیرد، پاسخ‌های داده شده به سؤالات در زمینه‌های خاص در مکالمات هوش مصنوعی نیز می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد.
گادی اورون، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Gnostic، یک شرکت امنیت سایبری متخصص در هوش مصنوعی، به یدیعوت آحارانوت توضیح داد: «نام اختصاری GEO است»، او می‌افزاید: «مانند هر فرآیند سئو، ما جستجوهای کلیدی و مکان‌هایی را که بر نتایج تأثیر می‌گذارند، شناسایی می‌کنیم، مکان‌هایی را که افراد مرتباً در آنها رفت و آمد می‌کنند و هزینه ایجاد تأثیر در آنجا و غیره را انتخاب می‌کنیم.
این یک دنیای نوپا است.
برخی آن را GEO می‌نامند تا به GenAI اشاره کنند، اما هنوز جا نیفتاده است».
تل آویو علاوه بر پرداخت‌های مستقیم به اینفلوئنسرها، این برنامه شامل یک بسته حمایتی گسترده برای حمایت از اسرائیل است: تولید محتوا، مشاوره حقوقی، تجزیه و تحلیل و یک شبکه توزیع حرفه‌ای را هم در دستور کار خود قرار داده است.
این افشاگری جزئیات جلسه‌ای را که جمعه گذشته در کنسولگری اسرائیل در نیویورک بین نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و گروهی از اینفلوئنسرهای طرفدار اسرائیل برگزار شد، شرح می‌دهد.
نتانیاهو خود جبهه دیجیتال را به عنوان "هشتمین تهدید" اسرائیل در کنار جبهه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی معرفی کرد.
در همان جلسه در نیویورک، او فرهنگ آگاهی‌بخشی را به نازیسم تشبیه کرد و خواستار سرمایه‌گذاری در خرید تیک‌تاک و ارتباط با ایلان ماسک "برای تضمین پیروزی در مهمترین میدان نبرد" شد.
اظهارات او خشم رسانه‌های عربی را برانگیخت که آنها را به عنوان مدرکی از تلاش اسرائیل برای تأثیرگذاری مستقیم بر افکار عمومی آمریکا در طول جنگ غزه دانستند.
انتهای پیام/