شهردار اهواز: طمعی برای شهرداری ندارم؛ یا مرگ یا تصمیم شورا عامل جدایی من است
شهردار اهواز با اشاره به طرح استیضاح وی در شورای شهر، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در دوره مدیریت شهری، تاکید کرد که طمعی برای تصدی شهرداری ندارد و تنها تصمیم شورا یا تغییر شرایط، می تواند عامل جدایی وی از اهواز باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، رضا امینی در دویست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز 14 مهر با دستور کار بررسی طرح استیضاح برگزار شد، گفت: استیضاح حق قانونی اعضای شوراست و شهردار موظف به پاسخگویی است.
وی با اشاره به ابهامات مطرحشده درباره طرح استیضاح افزود عدم شفافیت مالی و هزینهکرد عوارض آلایندگی و اظهارنظر برخی نهادهای نظارتی در خصوص عدم کفایت شهردار مطرح شده است.
این اظهارنظرها برای من مبهم است و مشخص نیست کدام نهاد و با چه صلاحیتی این نظر را ارائه کرده است.
تنها مرجع قانونی تغییر شهردار، شورای شهر است.
امینی تصریح کرد: رزومهای برای تصدی شهرداری ارائه نکردم و برای خدمت به اهواز دعوت شدم.
همه اعضای شورا اذعان دارند که در این دوره اقدامات خوبی انجام شده، هرچند ایدهآلهایی نیز وجود داشته باشد.
وی به بودجه 20 هزار و 500 میلیارد تومانی سال جاری اشاره کرد و گفت: با احتساب روزهای کاری و تعطیلی، طبیعی است که درآمد شهر کاهش یابد و سیاستهای دولت در حوزه مسکن نیز تأثیرگذار بوده است.
شهردار اهواز افزود: در چهار سال گذشته هر سال بودجه پیشنهادی کاهش یافته، اما برنامهریزی باید واقعبینانه و پویایی داشته باشد تا بیشترین درآمد و سهم عمرانی حاصل شود.
وی درباره اختلافات شورا نیز گفت: آیا من موجب انشقاق شدهام یا اختلافات قبل از انتخابات بوده است؟
باید مراقب باشیم که اخلاق فدای حواشی نشود.
امینی با اشاره به موضوع جذب نیرو در شهرداری بیان کرد: جمع نیروهای جذب شده منفی بوده و حتی اگر 1000 نفر جذب شدهاند، 1000 نفر هم خارج شدهاند.
تلاش شده نیروهای متخصص بومی به کار گرفته شوند و حقوق کارکنان تأمین شود.
وی به اقدامات عمرانی و توسعهای انجامشده اشاره کرد و گفت: اجرای میدان دانشگاه چمران، پلهای چهارشیر و پلهای دیگر، آسفالت و زیرسازی میلیونها مترمربع، راهاندازی کارخانه بازیافت نخاله، بهسازی میدانها و پارکها، افزایش دوربینهای نظارتی و خرید اتوبوسهای جدید از جمله اقدامات مهم در این دوره است.
شهردار اهواز همچنین گفت: عدم اجرای قطار شهری به دلیل تسویه نشدن اقساط وامها بوده و اکنون باید با بیش از 40 هزار میلیارد تومان تنها خط یک را راهاندازی کنیم.
مترو مهمترین رکن حمل و نقل شهری است و درخواست نشست شورای سازمان قطار شهری یک سال است مطرح شده اما هنوز برگزار نشده است.
امینی در پایان اظهار کرد: حق قانونی شورا این است که شهردار را بخواهد توضیح دهد، اما باید توجه داشت که لجاجت و حواشی موجب انحراف از مسیر قانونی نشود و عملکرد مثبت شهرداری و تلاش نیروهای آن باید مورد توجه قرار گیرد
انتهای پیام/