دورههای آموزشی تخصصی روابط عمومیهای استان بوشهر طراحی شود - تسنیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نقش روابط عمومی دستنگاه های اجرایی در جنگ ترکیبی و رسانه های دشمنان مهم دانست و گفت: طراحی دوره های آموزشی تخصصی برای حرفه ای کردن روابط عمومی های استان مورد تأکید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر احسان جهانیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ظهر امروز در نشست شورای روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان بوشهر اهمیت اتحاد و انسجام در رشد و بالندگی جامعه را مهم دانست و اظهار داشت: باید از دوقطبیسازی عبور کنیم و با وفاق و انسجام به سمت بالندگی جامعه حرکت کنیم.
وی حضور با اقتدار مردم در جنگ 12 روزه را نمونهای از وفاق ملی و انسجام مردم دانست و بیان کرد: این مهم اهداف و توطئههای دشمنان را ناکام کرد.
باید از تمام ظرفیتهای موجود برای حفظ انسجام و وفاق ملی بهرهبرداری کنیم تا بتوانیم در مسیر آبادانی ایران گام برداریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی تأکید کرد: روابط عمومی باید حرفهای و تخصصی عمل کند، نقدپذیر باشد و از پیشنهادات ارزنده استفاده کند.
جهانیان با بیان اینکه دورههای آموزشی تخصصی برای حرفهای کردن روابط عمومیهای استان مورد تأکید قرار دارد ابراز کرد: دورههای آموزشی تخصصی موجب توانمندسازی روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی استان میشود.
معاون سیاسی استاندار بوشهر با بیان اینکه روایت اول در انتشار اخبار اهمیت زیادی دارد گفت: روایت اول در انتشار اخبار سبب میشود که از انتشار شایعات جلوگیری شود و روابط عمومیها باید در این مسیر گام بردارند.
استفاده از ابزارهای نوین و هوشمند لازمه تحول در روابطعمومی است
ابوالحسن گنخکی مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر نیز در این نشست با اشاره به جایگاه روابط عمومی در دستگاههای اجرایی اظهار داشت: در عصر دیجیتال، ماهیت روابط عمومی، تبیینگری است و روابط عمومی در عصر مدرن، یعنی گفتوگو و تعامل میان سازمان و مردم؛ بحث، تبادل نظر، گفتوگو درباره چالشها، دستاوردهای مختلف، اقدامات و فعالیتها محسوب میشود.
وی با بیان اینکه نیل به اعتماد اجتماعی یک هدف و مقصد مهم در روابط عمومی است افزود: اعتماد محصول عملکرد سازمان و روابط عمومی آن است.
عملکرد روابط عمومی به شرطی منجر به اعتماد و گرایش مردم میشود که عملکردی درست داشته باشد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: شفافیت، ارتباط فعال، انطباق با فرهنگ و ارزشهای جامعه، شناسایی بحران، بروزرسانی مداوم و استفاده از تکنولوژی نکاتی است که روابط عمومیها برای کارآمدسازی باید به آن توجه کنند.
گنخکی تصریح کرد: اگر وظیفه و کارکرد اصلی روابطعمومی را بهبود تصویر عمومی سازمان نزد مردم و افکار عمومی بدانیم به جرات میتوان گفت امروز در تمام دنیا و ایران مهمترین ابزاری که وجود دارد، پلتفورمهای اجتماعی است.
میزان تعامل و مدل رفتاری کاربران در هر کدام از پلتفورمهای اجتماعی رایج در ایران متفاوت است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر یادآور شد: ما متولیان روابط عمومی اغلب زبان متناسب ارتباط با مردم در این شبکهها را نمیدانیم و همان زبان یک سویه اطلاعرسانی را استفاده میکنیم.
باید در این شبکهها امکان گفتوگو و اقناع را به وجود بیاوریم.
متأسفانه در بیشتر پیامرسانهای مورد استفاده در ایران امکان حتی کامنت و لایک بسته شده و ارتباط یکطرفه است.
وی بیان کرد: استفاده از ابزارهای نوین و هوشمند لازمه تحول در روابطعمومی است و با تقویت خلاقیت فردی و تیمی، موفقیت روابطعمومیها تضمین میشود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر گفت: نشستهای خبری مدیران کل اجرایی، جزیی لاینفک از مسئولیت اجرایی است.
طبق گزارشی که از نشستهای خبری مدیران کل اجرایی استان در نیمه نخست سال جاری دریافت کردهایم، برخی مدیران کل استان جهت برگزاری کنفرانسهای خبری فعالیت مطلوبی داشتهاند و طبیعتاً برخی نیز به تحرک بیشتری نیاز است.
گنخکی بر لزوم پویاتر شدن شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان بوشهر تأکید کرد و افزود: انشاءالله با همت و تلاش و جدیت بیشتر هیئت رئیسه، بتوانیم ضمن همافزایی و هماهنگی فعالیتها، نسبت به توانمندسازی مجموعه روابط عمومی های استان شاهد اقدامات مفیدتری باشیم.
انتهای پیام/