خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 09 مهر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تهدیدهای دشمنان با ابزارهای نوین؛ ضرورت خلاقیت در تبلیغ دینی

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 09 مهر 1404 - 14:13
مدیر جامعه الزهرا(س) با تأکید بر ضرورت شناخت زمانه توسط مبلغان دینی، گفت: دشمنان با بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی باورهای دینی را هدف گرفته اند و در این شرایط، خلاقیت و نوآوری در شیوه های تبلیغی بیش از پیش ضروری است.
مبلغان،تبليغ،تبليغي،اربعين،مسير،اثرگذار،زائران،مستقر،نوين،حض ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نشست هم‌اندیشی مبلغان مستقر در مواکب اربعین با حضور سیده زهره برقعی، مدیر جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد.
خانم برقعی در این نشست با تأکید بر جایگاه بی‌بدیل تبلیغ در تاریخ اسلام، اظهار کرد: حضور مبلغان در اربعین، نمادی روشن از رسالت تبلیغی طلاب است که باید از همه جنبه‌ها تقویت شود.
مبلغ در گام نخست باید در مسیر رشد و ارتقای معنوی خویش گام بردارد تا تبلیغ او اثرگذار باشد؛ چرا که اخلاص و عمل، اساس اثرگذاری تبلیغ است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان از ابزارهای نوین ارتباطی برای هجمه به باورهای دینی بهره می‌گیرند، افزود: در چنین شرایطی مبلغان باید درک درستی از زمانه خود داشته باشند و با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و متنوع، پیام دین را به بهترین شکل منتقل کنند.
تبلیغ رفتاری، بهره‌گیری از ظرفیت فطرت انسان‌ها و استفاده از ابزارهای نوین فرهنگی از مهم‌ترین راه‌های اثرگذاری است.
مدیر جامعه‌الزهرا(س) درج تجربه‌های تبلیغی و انتقال آن به نسل‌های بعد را اقدامی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: راهی که از صدر اسلام تا امروز برای رساندن معارف ناب دینی پیموده شده، با خون شهدا و مجاهدت عالمان دین همراه بوده است؛ امروز ما وظیفه داریم این مسیر را با عزمی راسخ ادامه دهیم.
در ادامه این نشست، خانم شریفی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی، با بیان اینکه تبلیغ امر عظیمی است که در مسیر الهی قلوب را به سوی مسیر الهی جذب می کند گفت: چندین سال است که کاروان اربعینی جامعه الزهرا سلام الله علیها رویکرد تبلیغی دارد و برنامه ریزی های مبلغان مستقر از چند ماه قبل از اربعین آغاز می شود و با وجود چالش ها و سختی های تبلیغ در فضای اربعین و بین الملل، بازخوردهای بسیار موثر و مثبتی گزارش شده که یکی از این آثار، ارتباط مبلغان با گروه های تبلیغی و تداوم شبکه سازی کنشگران و مبلغان بین المللی است.
وی با اشاره به اینکه تبلیغ، نخستین رسالت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله بود، خاطرنشان کرد: تبلیغ، صف‌آرایی در برابر دشمن و ابزاری اثرگذار در جنگ ترکیبی و شناختی است؛ به ویژه در شرایط کنونی منطقه که رژیم منحوس صهیونیستی به پایان کار خود نزدیک است اربعین بهترین فضای بین المللی برای تبیین اهمیت مقاومت و پایداری در برابر این رژیم است.
در اربعین امسال علاوه بر مبلغان کاروان، مبلغان دانشجویی و مستقر در مواکب نیز سامان دهی و اعزام شدند.
در ادامه، مبلغان حاضر در نشست این طرح را اقدامی ضروری و اثرگذار ارزیابی کردند.
آنان بر ضرورت استمرار این برنامه در سال‌های آینده تأکید و آن را پاسخی عملی به نیازهای فرهنگی و اعتقادی زائران دانستند.
شرکت‌کنندگان همچنین پیشنهادهایی نظیر گسترش آموزش زبان عربی برای ارتباط مؤثرتر با زائران بین‌الملل، بهره‌گیری از روش‌های نوین تبلیغی مانند پرده‌خوانی و روایت تصویری، برنامه‌ریزی متناسب با زمان اوج حضور زائران و تقویت هویت تبلیغی از طریق برگه‌های معرفی و حمایل‌های اختصاصی مبلغان برای ارتقای این حرکت تبلیغی ارائه دادند.
انتهای پیام/