طرح تعدیل نیروی گسترده در لوفت هانزای آلمان
شرکت لوفت هانزای آلمان به منظور کاهش چشمگیر هزینه ها و بهبود اوضاع اقتصادی، طرح تعدیل هزاران نیرو را در دستورکار قرار داده است.

به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، به گفته منابع آگاه، شرکت هواپیمایی لوفتهانزا قصد دارد در سالهای آینده چندین هزار موقعیت اداری را حذف کند.
دو فرد مطلع از این برنامهریزی در این باره به خبرگزاری رویترز گفتند که حدود 20 درصد از مشاغل در این حوزه تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
این شرکت هنوز رسماً این برنامهها را تأیید نکرده است؛ انتظار میرود این خبر در روز بازارهای سرمایه (دوشنبه) در مونیخ اعلام شود.
گروه لوفتهانزا در حال حاضر در مجموع کمی کمتر از 103000 نفر را در استخدام خود دارد.
این شرکت قصد دارد از طریق این تعدیل نیرو، هزینههای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
شرکت لوفتهانزای آلمان در مقایسه با رقبای اروپایی خود، از نظر مالی عقب مانده است.
در حالی که IAG، گروه بینالمللی خطوط هوایی، سال گذشته به بازده فروش 13.8 درصد و Air France-KLM به 5.1 درصد دست یافت، لوفتهانزا تنها 4.4 درصد به این بازده دست یافت.
برند اصلی، یعنی خطوط هوایی لوفتهانزا، حتی متحمل ضرر نیز شد.
بنابراین، برنامه بازسازی چرخش بیش از یک سال است که در حال انجام است.
این برنامه شامل بیش از 700 اقدام است که برای بهبود سود عملیاتی سالانه 2.5 میلیارد یورو تا سال 2028 طراحی شده است که دو سوم آن از طریق کاهش هزینهها حاصل خواهد شد.
هزینههای پرسنلی نقش کلیدی در صرفهجوییها دارند.
در این شرایط مذاکرات با اتحادیههای نماینده خلبانان، خدمه کابین و کارکنان زمینی متوقف شده است.
درخواستها برای دریافت امتیازات تاکنون با مقاومت روبرو شده است زیرا لوفتهانزا در عوض امنیت شغلی ارائه نداده است.
در حال حاضر هیچ صحبتی از مذاکرات جدی وجود ندارد و سکوت شدیدی بین این شرکت و نمایندگان کارکنان برقرار است.
علاوه بر تعدیل نیرو، لوفتهانزا بر گسترش شرکتهای تابعه کمهزینهتر خود یعنی سیتی ایرلاینز و دیسکاور ایرلاینز، تمرکز کرده است.
این شرکتها میتوانند پروازهایی با هزینههای پرسنلی پایینتر ارائه دهند که این موضوع مایه نگرانی اتحادیههای کارگری است و آنها این انتقاد را وارد میکنند که این امر به طور فزایندهای برند اصلی لوفتهانزا را تضعیف میکند.
علاوه بر این بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است از همافزایی بین خطوط هوایی لوفتهانزا و شرکتهای تابعه آن یعنی اتریش، بروکسل، سوئیس و ITA Airways بهرهبرداری شود و از طریق نوسازی ناوگان، به افزایش بهرهوری بیشتری دست یافته شود.
روز دوشنبه، کارستن اشپور، مدیرعامل این گروه قصد دارد سرمایهگذاران را متقاعد کند که این تغییرات موفقیتآمیز بوده و خواهد بود.
تحلیلگران انتظار دارند در روز بازارهای سرمایه، ارقام مشخصی در این باره منتشر شود، اما افراد داخلی میگویند اشپور احتمالاً از ارائه جزئیات در این باره خودداری خواهد کرد.
انتهای پیام/