سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

میانگین زمان پاسخگویی به استعلام‌های زمین در استان بوشهر کاهش یافت - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 05 مهر 1404 - 09:36
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از رشد 87 درصدی پاسخگویی به استعلام ها و خدمات حوزه زمین و کاهش زمان پاسخگویی به 20 روز در شش ماهه سال جاری در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان بوشهر خبر داد.
پاسخگويي،روز،بوشهر،زمين،استان،درصد،ميانگين،طبيعي،منابع،مديري ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر صبح امروز در سیزدهمین جلسه کارگروه راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان بوشهر با بیان اینکه این سامانه از دو درگاه متقاضیان و پایش اراضی تشکیل شده که درگاه متقاضیان، ارائه دهنده 8 خدمت و 29 استعلام متنوع است گفت: در این درگاه خدمات کلیدی شامل صدور پنج مجوز اصلی شامل واگذاری اراضی ملی برای کاربری کشاورزی، غیرکشاورزی، تغییر کاربری، مدیریت ماده، استعلام تعیین نوع آن و محدوده روستا و صدور گواهی ملی مستثنیات ارائه می‌شود.
دبیر کارگروه راهبری پنجره واحد مدیریت زمین استان بوشهر ادامه داد: درگاه دوم رصد و شناسایی تخلفات زمین را بر عهده دارد و گزارش تخلفات به چهار دستگاه متولی حفاظت اراضی استان ارجاع می‌شود.
گرشاسبی با بیان اینکه در سال 1402 تعداد 18 هزار و 913 درخواست استعلام از طریق سامانه یاد شده دریافت شد خاطرنشان کرد: میانگین زمان پاسخگویی از 180 روز در ابتدای سال به 142 روز در زمستان رسید که به صورت تجمعی میانگین چهار فصل، 145 روز اعلام شده است و سهم دستگاه‌های بنیاد مسکن و منابع طبیعی در پاسخگویی به درخواست‌ها بیش از 50 درصد کل استعلام‌ها بوده و عملکرد دستگاه‌ها براساس تعداد و سرعت پاسخ به صورت شفاف ارائه شده است.
وی ضمن تقدیر از دستگاه‌هایی که 100 درصد پاسخگویی داشته‌اند، بیان کرد: در سال قبل با افزایش تلاش همکاران، تعداد استعلام‌ها به 28 هزار و 894 مورد رسید و میانگین زمان پاسخگویی تجمعی به 58 روز کاهش یافت؛ به‌طوری‌که در پایان سال این عدد به 38 روز رسید.
مدیرکل منابع طبیعی بوشهر بالاترین تعداد استعلام‌ها را در حوزه منابع طبیعی، بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد و افزود: در دوره سه ساله حدود 62 هزار استعلام واصل شد که بیش از 56 هزار مورد پاسخ داده شده و میانگین زمان پاسخگویی به 77 روز در کل سه سال رسیده است.
اما این شاخص در تابستان امسال به 13 روز کاهش پیدا کرده که بیانگر بهبود عملکرد در مقایسه با سال‌های گذشته است.
گرشاسبی با اشاره به سطح رضایت و درصد پاسخگویی افزود: در حال حاضر 97 درصد استعلام‌ها پاسخ داده شده است و امید داریم این رقم به 99 یا 100 درصد ارتقا یابد.
این دستاورد نتیجه تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر بوده و انتظار می‌رود با استمرار این روند، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، جایگاه استان را در کشور ارتقا بخشد.
وی از رشد 87 درصدی پاسخگویی به استعلام‌ها و خدمات حوزه زمین و کاهش زمان پاسخگویی به 20 روز در شش ماهه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: 60 درصد از استعلام‌ها دریافتی و خدمات حوزه زمین مربوط به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که با تلاش کارکنان این ادارات کل، زمان پاسخگویی در این دستگاه‌ها به 3 روز کاهش یافته است.
دبیر کارگروه راهبری پنجره واحد مدیریت زمین استان بوشهر در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین داده‌های شهریورماه امسال، استان بوشهر با میانگین 20 روز و سطح پاسخگویی 86.54 درصد در جایگاه مطلوبی قرار گرفته و تداوم ارتقا عملکرد دستگاه‌ها و بهبود فرآیند پاسخگویی هدف اصلی در سال جاری و آتی خواهد بود.
انتهای پیام/