خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 مهر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هیچ نهادی قادر به پاسخگویی به پیچیدگی‌های آسیب‌های اجتماعی نیست - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 مهر 1404 - 09:53
استاندار البرز گفت: آموزش و پرورش بستر اصلی تربیت نسل آینده است و اجرای طرح نماد با همکاری همه دستگاه ها می تواند زمینه ساز شناسایی، پیشگیری و مداخله بهنگام در مسائل اجتماعی دانش آموزان باشد.
اجتماعي،مدارس،قرارگاه،البرز،طرح،عبداللهي،استاندار،موجود،استا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز ‌در نشست قرارگاه اجتماعی استان با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش به عنوان بستر اصلی تربیت نسل آینده گفت: طرح نماد به‌عنوان یکی از برنامه‌های محوری می‌تواند نقش مؤثری در شناسایی، پیشگیری و مداخله بهنگام در مسائل اجتماعی دانش‌آموزان ایفا کند.
وی با بیان اینکه هیچ نهادی به تنهایی قادر به پاسخگویی به پیچیدگی‌های آسیب‌های اجتماعی نیست، افزود: موفقیت این طرح منوط به همکاری همه دستگاه‌ها از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، اداره ورزش و جوانان و همچنین نهادهای مردمی است.
قرارگاه اجتماعی البرز مأموریت دارد انسجام‌بخشی و یکپارچه‌سازی خدمات را در اجرای این طرح دنبال کند.
استاندار البرز همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در مدارس تأکید کرد و ادامه داد: سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی مدارس می‌توانند علاوه بر دانش‌آموزان، در اختیار اهالی محله‌های هدف قرار گیرند.
این اقدام ضمن افزایش نشاط اجتماعی، موجب تقویت تعامل خانواده‌ها و مدارس خواهد شد.
وی بهره‌برداری از ظرفیت‌های تجاری مدارس را یکی دیگر از اولویت‌های قرارگاه اجتماعی دانست و گفت: فضاهای تجاری جانبی مدارس می‌تواند منبع درآمدی پایدار برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی باشد.
این درآمدها باید به‌طور شفاف در بهبود کیفیت آموزش، تجهیز مدارس و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هزینه شود.
عبداللهی با اشاره به برنامه‌های این قرارگاه در محله‌های هدف گفت: شناسایی ظرفیت‌های بومی، استفاده از توان خیرین و نهادهای مردمی و تقویت هم‌افزایی میان دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.
با برنامه‌ریزی بلندمدت و بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود، می‌توان بسیاری از نارسایی‌های حوزه آموزش و پرورش استان را برطرف کرد.
استاندار البرز با بیان اینکه حضور میدانی مدیران در مدارس و محله‌ها باید به یک رویه دائمی تبدیل شده تا تصمیم‌ها بر اساس واقعیت‌های موجود اتخاذ شود، نقش خانواده‌ها را نیز حیاتی توصیف کرد و افزود: انجمن‌های اولیا و مربیان و همراهی والدین در اجرای طرح نماد و سایر برنامه‌های پرورشی، تضمین‌کننده پایداری اقدامات و موفقیت‌های آموزشی است.
عبداللهی با اشاره به تنوع فرهنگی و اجتماعی ناشی از مهاجرپذیری استان البرز اظهار کرد: در تصمیم‌گیری‌های قرارگاه اجتماعی باید به این ویژگی توجه ویژه شود تا با رویکردی بومی و مبتنی بر ظرفیت‌های محلی، بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها گام‌های مؤثری برداریم.
انتهای پیام/