خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 مهر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

85 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرهای بزرگ شغل ندارند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 02 مهر 1404 - 12:53
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 85 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرهای بزرگ بیکار هستند و این نشان دهنده ضعف در پیوند آموزش عالی با نیازهای بازار کار است.
مهارت،استان،مهارتي،آموزي،محور،آموزش،توسعه،ابراهيمي،اراك،مسير

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، نادرقلی ابراهیمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی توسعه مهارت استان مرکزی گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی است و پرتراکم‌ترین جوامع کارگری کشور را دارد، تنوع صنایع، خدمات، کشاورزی، ساختمان و معدن در این استان، ظرفیت عظیمی برای توسعه مهارت‌آموزی فراهم کرده است.
وی افزود: مهارت آموزی دریچه‌ای روبه رشد در اقتصاد کشور است و می‌تواند مسیر اشتغال پایدار را هموار می‌کند در حالی که با جامعه ای روبرو هستیم که دانش آموختگان زیادی دارد که بیکار هستند، حدود 85 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرهای بزرگ بیکار هستند و این نشان‌دهنده ضعف در پیوند آموزش عالی با نیازهای بازار کار است.
ابراهیمی تصرح کرد: باید مهارت آموزی در قالب یک اکوسیستم هدفمند دانشگاه محور، مهارت محور و بنگاه محور ارائه شود، باید آسیب شناسی انجام شود که چرا دانشجویان دانشگاه‌ها مهارت ندارند و چرا مهارت آموزان فنی و حرفه ای کار ندارند، این در حالیست که اگر آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای به‌درستی اجرا می‌شد امروز شاهد این حجم از بیکاری نبودیم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه افراد مهارت محور هدفمند با تکیه بر علم روز است، اظهار کرد: آموزش حضوری نباید تنها مسیر مهارت آموزی باشد بلکه باید از فرصت‌ شبکه‌های مجازی، فناوری‌های دنیا به ویژه هوش مصنوعی برای توسعه آموزش‌های مهارتی استفاده کنیم.
در حالی که ما از مسیر مهارت آموزشی که بتواند رشد اقتصادی بالایی کسب کند فاصله زیادی داریم.
وی ادامه داد: لازم است شبکه جامع آموزش مهارتی و پهنه بندی آموزش مهارتی در کشور مشخص شود که بدانیم در پایان برنامه باید چه جایگاهی داشته باشیم، مهارت و فناوری باید به طور همزمان در ارزش کار و فعالیت دیده شوند و زنجیره مهارت آموزی در بخش صنعت به صورت کامل باشد.
ابراهیمی با اشاره به مصوبه اخیر شورای برنامه‌ریزی استان درباره سهمیه مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به‌ویژه شهرهای صنعتی آن، انتظار دارند سهم بیشتری از اعتبارات ملی از محل مسئولیت‌های اجتماعی برای توسعه آموزش‌های مهارتی دریافت کند.
انتهای پیام/711/