خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 02 مهر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم همسویی تولید با ذائقه نسل جدید

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 02 مهر 1404 - 11:58
کارشناس اقتصادی گفت: صنایع کوچک کشور باید برای ماندگاری و رشد ناگزیر از به‌روزرسانی بر اساس سلیقه و نیاز‌های نسل جدید اقدام کنند تا شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.
نسل،اشاره،كارآفرينان،ذائقه،كارشناس،تحولات

باشگاه خبرنگاران جوان؛محبوبه کباری -امید فدایی‌منش کارشناس اقتصادی در برنامه رادیو اقتصاد با تأکید بر اهمیت شناخت نیاز‌های نسل دانش‌آموز گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان در صورتی می‌توانند اثرگذار باشند که متناسب با سرعت تغییر ذائقه این نسل حرکت کنند.
صنایع کوچک نیز برای ماندگاری و رشد ناگزیر از به‌روزرسانی بر اساس سلیقه و نیاز‌های دانش‌آموزان هستند.
این کارشناس افزود: سلایق دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف از پوشش و یادگیری تا تفریحات و مهارت‌آموزی دستخوش تغییر شده است و کارآفرینان باید این تحولات را درک کرده و محصولات دانش‌آموزپسند عرضه کنند.
وی با اشاره به گرایش این نسل به ماجراجویی و استفاده از ابزار‌های نوین آموزشی نظیر متاورس و پادکست، خاطرنشان کرد: نگاه دانش‌آموزان به آموزش متفاوت از والدین است و آنان درس را تنها مسیر دانش‌اندوزی نمی‌دانند بلکه آن را بخشی از مهارت‌آموزی می‌پندارند.
فدایی‌منش در ادامه با اشاره به تغییر ذائقه دانش‌آموزان در مطالعه گفت: این نسل بیشتر به کتاب‌های صوتی علاقه‌مند است تا متون مکتوب.
وی همچنین به ضرورت توجه به بسته‌بندی کالا‌ها اشاره کرد و افزود: در کسب‌وکار‌های مرتبط با دانش‌آموزان، بسته‌بندی می‌تواند نقشی تعیین‌کننده ایفا کند.، نظام آموزشی نیز باید همگام با تحولات روز به‌روز شود تا از نسل دانش‌آموزان عقب نماند.