خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 مهر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش افت تحصیلی 49 درصدی در کشور با اجرای طرح حامی

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 01 مهر 1404 - 13:58
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح حامی که پایگاه های آن در فصل تابستان هم فعال بود، افت تحصیلی در کشور 49 درصد کاهش پیدا کرد.
آموزش،پرورش،مدرسه،تايباد،خيرين،جلسه،شوراي،رضوي،خراسان،توسعه، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تایباد، رضوان حکیم‌زاده در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی در تایباد اظهار کرد: از خصلت های خوب، بلندنظری و وفاق مردم تایباد بسیار صحبت می شود که سرمایه ارزشمند و باعث توسعه این منطقه مرزی است.
وی افزود: آموزش و پرورش اولویت اول دولت چهاردهم است؛ به نحوی که در صبح روز آتش بس جنگ 12 روزه تحمیلی، رئیس جمهور اولین جلسه خود را به شورای آموزش و پرورش اختصاص داد و آرامش خاصی به حاضران تسری پیدا کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش اولویت همه نیروهای دولت و استاندار خراسان رضوی است و پویش با من که به ابتکار این استان شروع شد، در واقع حرکتی برآمده از دل بود و به موفقیت انجامید.
حکیم زاده بیان کرد: پیگیری‌های وزیر آموزش پرورش به دستاوردهای خوبی در سطح کشور ختم شده است که پیگیری معوقات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان، مجوز جذب 28 هزار معلم و شیر مدارس از جمله این اقدامات است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای اولین بار در سال گذشته شاخص های درونی مانند نرخ تکرار پایه، ترک تحصیل و گذر از ششم به هفتم مناطق آموزش و پرورش را استخراج کرده ایم که به برنامه ریزی بر مبنای علم و داده کمک می کند.
حکیم زاده با اشاره به طرح حمایت آموزشی مستمر یادگیرندگان (حامی) گفت: این طرح برای دانش آموزانی که حائز نمره توصیفی نیاز به تلاش بیشتر و قابل قبول شدند، فضای باانگیزه و تشویق آمیز ایجاد می‌کند تا بتوانند با تکیه بر توان خود و سپس محیط یادگیری به پیشرفت قابل ملاحظه در امور تحصیلی خود برسند.
با اجرای طرح حامی که پایگاه های آن در فصل تابستان هم فعال بود، افت تحصیلی در کشور 49 درصد کاهش پیدا کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خطاب به خیرین ادامه داد: خیرین علاوه بر مدرسه سازی، مدرسه یاری را هم مورد توجه قرار دهند و حامی یادگیری دانش آموزان باشند تا لذت رشد و پرورش فرزندان خود را ببینند.
حکیم زاده بیان کرد: خیرین و مدرسه سازان منفک از آموزش نیستند و مدیران مدارس فضا را برای ورود خیرین به فرآیند تعلیم و تربیت مهیا کنند.
وی با بیان اینکه مدیران و معلمان از عناصر مهم تحول آفرین هستند، خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی فرهنگیان در طرح توانا، تعداد 320 هزار معلم، مدیر، معاون و راهبر آموزشی مقطع ابتدایی در یک نظام جامع عضو شده اند و اجتماعات یادگیری را شکل داده اند که یکی از موثرترین بسترهای توسعه حرفه ای است.
غلامحسین مظفری، استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به حضور برخط اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها در این جلسه استانی و تبیین گزارش عملکرد جغرافیای کاری مدیران، گفت: بی‌شک شورای آموزش و پرورش، مسئول سیاست‌گذاری حوزه تعلیم و تربیت استان است و به دنبال این هستیم که مصوبات آن نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری را تامین کند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به درخواست‌های فرماندار تایباد ادامه داد: این درخواست‌ها به عنوان مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش تصویب می‌شود و استخر دانش‌آموزی تایباد در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تامین اعتبار خواهد شد.
مظفری بیان کرد: ایجاد مدرسه تیزهوشان برای دختران در تایباد هم از مصوبات جلسه امروز خواهد بود و مقدمات ساخت آن آغاز خواهد شد.
همچنین راه اندازی کانون فرهنگیان بازنشسته در تایباد مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تایباد تصریح کرد: خیرین قدم های موثری درخصوص مدرسه سازی و آموزش و پرورش برداشته اند و خوشحالیم که حتی پهلوان رسول خادم هم در این منطقه مرزی به ساخت مدرسه پرداخته است.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: به هر بهانه ای باید از خیرین مدرسه ساز تکریم و تجلیل به عمل بیاوریم و گاهی اوقات با این افراد نشست‌هایی بگذاریم.
مظفری گفت: در 725 مدرسه نهضت توسعه عدالت آموزشی، به همین تعداد هیئت امنا برای هر پروژه فعال شده اند که دارای ترکیب معتمدین محلی، مدیران و خیرین هستند و می‌خواهیم پس از ساخت هر مدرسه، در مسیر آموزش هم همراهی کنند؛ معتقدیم مردم با هر مسئولیتی، به سوی مدارس با افتخار می شتابند.
وی با ارائه پیشنهادی افزود: فعالیت این هیئت امناها با انجمن اولیا و مربیان تلفیق شود؛ زیرا می توانند پشتوانه معنوی برای مدیر مدرسه باشند و با توجه به تخصص و تجربیاتشان، در حوزه های مختلف آموزشگاه ها ورود پیدا کنند.
مظفری بیان کرد: کشورهای توسعه یافته، مسیر توسعه را از آموزش و پرورش شروع کرده اند و در کشور ما هم اقدامات خوبی انجام شده اما به دلیل گرفتاری هایی که داشتیم به جایگاه واقعی نرسیدیم.
انتهای پیام/282