خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 مهر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رویا فروشی و توهم کافی است

مشرق | سیاسی | سه شنبه، 01 مهر 1404 - 13:41
ديدار،جلد،مذاكره،كشور،ايران،سورپرايز،وهم،فريب،مصداق،سازندگي

به گزارش مشرق، نواصولگر در مطلبی در تلگرام نوشت:
اگر رسانه‌ای به وظیفه‌ی ذاتی‌اش عمل نکرد و به سمت رویافروشی و ترویج وهم رفت تکلیف چیست؟
اگر در دورانی که ایران عزیز نیاز به واقع گرایی، عقلانیت و امید دارد جامعه را به سمت توهم، رویافروشی و بن بست ببرند تکلیف چیست؟
جلد دوشنبه روزنامه سازندگی مصداق توصیفات بالاست.
بیایید چند فریب بزرگ را در این جلد با هم مرور کنیم.
جلد می‌گوید راه حل بحران‌های کشور دیدار رئیس‌جمهور با ترامپ است، سازندگی این دیدار را ممکن و مطلوب می‌داند و به چند سوال ساده پاسخ نمی‌دهد.
آیا وقتی جنگ اول رخ داد ما در حال مذاکره با آمریکایی‌ها نبودیم؟
چه کسی بمب روی میز مذاکره انداخت؟
چه کسی از آن حمایت کرد؟
چه کسی ایده تسلیم ایران را طرح کرد؟
آیا آمریکا در هماهنگی با اسرائیل از عنوان دور ششم مذاکرات به عنوان عملیات فریب برای آغاز جنگ استفاده نکرد؟
چرا ساده‌سازی می‌کنید و از شومنی به نام ترامپ ناجی می‌سازید؟
زلنسکی چند بار با ترامپ دیدار کرد؟
آیا این دیدارها برای او امنیت آورد؟
سوال مهم‌تر، آیا اساسا میزی از سوی آنها برای مذاکره وجود دارد؟
چرا وهم دارید؟
اینکه به مخاطب القا کنیم اولا دیدار با ترامپ ممکن است یعنی او تمایلی به این دیدار دارد، ثانیا این دیدار رافع مشکلات کشور است، مصداق استحمار خواننده است.
یادتان هست در همین تریبون‌ها در حالی که مشخص بود آمریکا در مذاکرات جدی نیست از قریب الوقوع بودن توافق گفتید و آن را سورپرایز اردیبهشت خواندید؟
در حالی که سورپرایز واقعی آخر بهار اتفاق افتاد و به ایران حمله کردند.
چرا کمی فکر شده‌تر حرف نمی‌زنید؟
و...
القصه این تیترها هیچ کارکردی جز بالا بردن انتظارات مردم و بعد ایجاد شوک در جامعه ندارد.کشور را نمی‌توان با رومانتیزم و رویافروشی اداره کرد.
کاش آقای پزشکیان بدانند چه کسانی پوست موز زیر پای دولت می‌اندازند.
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.