نیروهای اداری باید از رویکردهای آموزشی نوین برخوردار شوند
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان مرکزی گفت: نیروهای اداری ما باید از رویکردهای آموزشی نوین و پویا برخوردار شوند تا ضمن فعالیت بتوانند روند فعالیت خود را مورد ارزیابی و آسیبشناسی قرار دهند تا تنگناها، موانع تحقق اهداف و بازخورد نهایی مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رقیه یادگاری ظهر امروز در همایش ملی خط مشیگذاری برای آموزش شایسته مدیریت و کارکنان سازمانهای دولتی با اشاره به برگزاری این همایش اظهار داشت: استان مرکزی نخستین همایش پنجگانه کمیته بینالمللی آموزشی مدیران و کارکنان دولتی را با محوریت خط مشیگذاری و تعیین سیاستهای آموزشی کارکنان برگزار کرده است.
وی افزود: یکی از اصلیترین ارکان برگزاری اینگونه جلسات تعیین سیاستها و خط مشیهاست تا براساس آنها هدفگذاری و سیاستگذاری لازم در چارچوب ادارات تعیین شود و بر این اساس اقدامات، کارکردها و برنامهها را به سمت اهداف اصلی، توسعه منایع انسانی و توسعه منابع اقتصادی سازمانها پیش ببریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به تحولات سریع و پیچیده پیشرو، نیروی انسانی سازمانها باید این آمادگی را داشته باشند تا با سرعت تحول خود را با شرایط جدید وفق دهد، نیروی انسانی آموزشدیده باید بتواند همگام با تغییرات دانش فنی، تخصصی، ادراکی و سایر، رفتارهای خود را بهروز کند.
یادگاری ادامه داد: نیروهای اداری ما باید از رویکردهای آموزشی نوین و پویا برخوردار شوند تا ضمن فعالیت بتوانند روند فعالیت خود را مورد ارزیابی و آسیبشناسی قرار دهند تا تنگناها، موانع تحقق اهداف و بازخورد نهایی مشخص شود و درصورت بروز معضل نسبت به بازسازی آن اقدام کنند.
وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رفتارها و ماموریتهای سازمانی دستخوش تغییرات عمدهای شدهاند و آموزشهای آن دوره با آموزشهایی که از برنامه سوم و چهارم توسعه شروع به تبیین شدن کردند متفاوت است و امیدواریم برگزاری اینگونه جلسات منجر به تعیین خط مشی و سیاستهایی شود که به تغییر و تحولات پاسخ دهد و علاوه بر آن پاسخگوی نیازهای متنوع کارکنان دولت نیز باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پس از استان مرکزی، استانهای تهران، قزوین، مازندران و فارس مراحل بعدی همایش چهارگانه خط مشی و آموزش مدیران را هر یک به فاصله یک ماه برگزار میکنند.
انتهای پیام/