خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 شهریور 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 31 شهریور 1404 - 11:53
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی کشور نیازمند پاسخگویی به مسائل عدالت آموزشی و افزایش کیفیت است و به همین دلیل، تمرکز ویژه ای بر مدارس دولتی گذاشته شده است.
مدارس،آموزشي،بازگشايي،تربيتي،يادگيري،گلستان،ارتقاي،جشن،تربيت ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علیرضا کمرئی امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها که در روستای صحنه شهرستان آق‌قلا برگزار شد، اظهار کرد: تقارن روزهای بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای ترویج ارزش‌های آموزشی و تربیتی می‌دانیم و امیدوارم دانش‌آموزان، سال تحصیلی جدید را با یادگیری و برنامه‌های تربیتی آغاز کنند و آینده‌ای درخشان و پرامید پیش رو داشته باشند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که امروز به همراه کودکان، جشن بازگشایی مدارس را گرامی داشتند، نقش مهمی در همراهی و هدایت جریان تربیت دارند و با رشد و شکوفایی این کودکان، به طور قطع شاهد ارتقای فرهنگی و اجتماعی جامعه خواهیم بود.
وی افزود: استان گلستان با مدیریت قوی و برنامه‌ریزی دقیق، از چند هفته پیش مانورهای آموزشی و فرهنگی را برای بازگشایی مدارس برگزار کرده است تا فضای فیزیکی، منابع انسانی و امکانات مورد نیاز به بهترین شکل مهیا شود.
این تلاش‌ها باعث شده است که خانواده‌ها با خیالی آسوده به جریان رسمی تربیت مدرسه‌ای اعتماد کنند و دانش‌آموزان بتوانند مسیر رشد و تعالی خود را طی کنند.
کمرئی با شاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی در استان گلستان و سراسر کشور، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی کشور نیازمند پاسخگویی به مسائل عدالت آموزشی و افزایش کیفیت است و به همین دلیل، تمرکز ویژه‌ای بر مدارس دولتی گذاشته شده است.
وی بیان کرد: تغییر در روش‌های تدریس و جایگزینی روش‌های تعاملی و مشارکتی با رویکردهای انتقالی سنتی یکی از برنامه‌های جدی در این زمینه است.
این سیاست به معلمان کمک می‌کند تا دانش‌آموزان را به صورت فعال در فرایند یادگیری مشارکت دهند و از نگاه صرفاً انتقال‌دهنده دانش فاصله بگیرند.
انتهای پیام/.