خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 23 شهریور 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

الزام دستگاه‌های اجرایی به همکاری در بازگشایی مدارس - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 23 شهریور 1404 - 20:13
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت بازگشایی باشکوه مدارس، بر ضرورت اهتمام ویژه همه دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری و صمت در تأمین بسترها و لوازم مورد نیاز تأکید کرد.
آموزش،رحماني،آموزشي،استان،تأكيد،موضوع،استاندار،پرورش،بويراحم ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیاسوج، یدالله رحمانی در نشست شورای آموزش و پرورش که با حضور محمد بهرامی، نماینده بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد، بر لزوم اهتمام ویژه همه دستگاه‌های اجرایی به موضوع مهم بازگشایی مدارس تأکید کرد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آغاز سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: برنامه مهر از پیش تبیین شده است و از همه دستگاه‌ها، به ویژه شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) درخواست می‌شود تا در زمینه‌هایی مانند تأمین پوشاک دانش‌آموزان و سایر بسترهای لازم برای برگزاری باشکوه این ایام، نهایت همکاری را به عمل آورند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، اولین و مهمترین اولویت را ارتقای کیفیت آموزش دانست و افزود: باید برای این امر شاخص‌های سنجش و اندازه‌گیری دقیقی تهیه و در بازه‌های زمانی مشخص دو یا سه ماهه پیگیری شود تا میزان پیشرفت محسوس باشد.
رحمانی با بیان اینکه باید از کلی‌گویی پرهیز کرد و با معیارهای مشخص و برنامه‌ریزی شده پیش رفت، تأکید کرد: بازنگری در فرآیند آموزش و یادگیری در این راستا بسیار حائز اهمیت است.
وی همچنین بر لزوم پرهیز از هرگونه تبعیض و نگاه سیاسی در حوزه آموزش تأکید کرد و گفت: اگر در گذشته آثاری از نگاه سیاسی یا تبعیض‌آمیز در حوزه آموزش وجود داشته، باید به حداقل ممکن برسد و به سمت صفر حرکت کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشرفت واقعی در گرو حذف نگاه‌های غیرکارشناسی و غیرمنطقی و جایگزینی آن با شایسته‌سالاری در تمامی عرصه‌ها، از انتخاب مدیران گرفته تا واگذاری مسئولیت‌ها و پیگیری مسائل در چارچوب قانون و برنامه‌ها، محقق می‌شود.
رحمانی، اجرای بی‌کم و کاست طرح نهضت عدالت در فضای آموزشی را یکی از محورهای مهم در حوزه آموزش و پرورش دانست و ابراز داشت: این طرح از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت است و استان ما تاکنون جایگاه خوبی داشته، اما این جایگاه به نظر من شایسته استان نیست و باید بهبود یابد.
وی با بیان اینکه پیگیری مصوبات شورا امری ضروری است تا بتوان عملکرد و زحمات انجام شده را به درستی ارزیابی و سنجش کرد، افزود: لازم است گزارش‌های مقایسه‌ای دقیقی ارائه شود که جایگاه واقعی ما را با استان‌های همجوار نشان دهد و این گزارش‌ها باید کاستی‌ها و نقاط قوت ما را به وضوح مشخص کند تا دچار خوش‌بینی کاذب نشویم.
استاندار به موضوع احصا و حل مشکلات معیشتی فرهنگیان نیز پرداخت و یادآور شد: بخشی از این مشکلات در سطح کلان است که باید از طریق پیشنهاد لوایح و پیگیری‌های لازم دنبال شود و بخشی نیز در استان است که باید برای رفع آن تلاش کنیم تا معلم انگیزه کافی برای تدریس داشته باشد.
رحمانی در خصوص پرداخت‌های مالی و سازماندهی نیروی انسانی گفت: مسئله پرداخت‌ها یک معضل کلان اداری است و در بحث سازماندهی نیروها، وجود نیروی مازاد نشان‌دهنده ضعف در فرآیندهای جذب و به‌کارگیری است.
باید در سطح کشور پیشنهادات اصلاحی ارائه دهیم و در سطح استان نیز برای ساماندهی آن تلاش کنیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بر ترویج روحیه رقابت سالم در فضای آموزشی تأکید کرد و گفت: باید برای معلمان و دانش‌آموزانی که عملکرد بهتری دارند، مشوق‌ها و توجهات بیشتری در نظر گرفته شود.
رحمانی تأکید کرد: برگزاری اردوگاه‌های آموزشی، مسابقات ورزشی و سایر برنامه‌های انگیزشی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان باید در دستور کار جدی قرار گیرد و دغدغه اصلی ما در سال جاری باید ارتقای کیفیت آموزشی باشد.
استاندار رحمانی همچنین بر توجه ویژه به آموزش کودکان استثنایی تأکید کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش استان باید به تمامی موضوعات به خوبی بپردازد و انتظار است که شهرداری‌ها نیز نقش مؤثری در ایجاد انگیزه و کمک به آموزش و پرورش ایفا کنند.
در پایان، رحمانی با اشاره به جدیت دستگاه‌ها در طرح نهضت عدالت در فضاهای آموزشی، عنوان کرد: از مجموع 190 مدرسه نیاز به نوسازی در استان، 183 مدرسه تعیین تکلیف شد و هفت مدرسه دیگر نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.
استاندار در خصوص موضوع مهم سرویس جابجایی دانش‌آموزان نیز گفت: جلسه جداگانه‌ای به این موضوع اختصاص دادیم و این موضوع باید با دقت و حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
رحمانی در پایان به موضوع فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: فضاهای آموزشی باید در خور شأن دانش‌آموزان باشد.
حل معضل ترافیک شهر یاسوج دو راهکار دارد؛ نخست اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و سپس انجام کار فرهنگی.
هشت پروژه شامل بلوارهای کشاورز، جمهوری، آیت‌الله ملک‌حسینی، ارم و محور نرگاه برای کاهش معضل ترافیک تعریف شده که در دست اجرا می‌باشند.
انتهای پیام /