خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 20 شهریور 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هماهنگی کامل وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای مدیریت بازار

تسنیم | اقتصادی | پنجشنبه، 20 شهریور 1404 - 17:13
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: همکاری منسجم میان وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان دو بازوی اصلی، تضمین کننده ثبات در عرضه و قیمت گذاری محصولات پایین دستی است.
صنايع،پتروشيمي،وزارت،فعالان،صنعت،حوزه،مديريت،شيخ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست اظهار داشت: ایران‌پلاست امسال در شرایطی برگزار شد که منطقه با ثبات چندانی روبه‌رو نیست، اما با وجود این شرایط، حضور پرانرژی و فعال صاحبان صنایع، انجمن‌ها، شرکت‌های مادر و فعالان حوزه پتروشیمی چشمگیر بود.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌ها و فعالان صنعت در این رویداد گفت: استقبال گسترده متخصصان، مهندسان و بازدیدکنندگان نشان داد، این نمایشگاه همچنان یکی از مهم‌ترین رویدادها برای نمایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود.
وی افزود: ایران‌پلاست بستری ارزشمند برای هم‌افزایی میان فعالان صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی است و می‌تواند زمینه‌ساز تقویت همکاری‌ها و ارتقای جایگاه کشور در بازارهای داخلی و خارجی شود.
شیخ با اشاره به موضوع هماهنگی میان دستگاه‌های متولی برای مدیریت بازار محصولات پتروشیمی گفت: مشکلات اصلی تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی، به‌ویژه در حوزه قیمت‌گذاری، با همکاری و هماهنگی میان وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در قالب کارگروهی مشترک به‌طور مستمر بررسی می‌شود.
وی افزود: این کارگروه به‌صورت هفتگی تشکیل جلسه می‌دهد و در آن، عرضه کالاها در بورس و وضعیت تولیدات شرکت‌های پتروشیمی به‌دقت رصد می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا نوسان، اقدامات لازم برای مدیریت بازار و حمایت از صنایع پایین‌دستی انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همکاری منسجم میان وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان دو بازوی اصلی مدیریت این حوزه، تضمین‌کننده ثبات در عرضه و قیمت‌گذاری محصولات پایین‌دستی است و این روند همچنان با جدیت دنبال می شود.