خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 شهریور 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پسرفت جهانی مطالعه کتاب چه ارتباطی با رسانه‌های اجتماعی دارد؟

اعتماد | همه | چهارشنبه، 19 شهریور 1404 - 17:18
نتایج یک مطالعه جدید بیانگر کاهشی چشمگیر در تعداد افرادی دارد که در سراسر جهان برای سرگرمی کتاب می‌خوانند؛ موضوعی که نگرانی‌هایی را درباره آینده این عادت فرهنگی به وجود آورده است.
مطالعه،نتايج،كتاب،خواندن،درصد،سرگرمي،جهان

نتایج یک مطالعه جدید بیانگر کاهشی چشمگیر در تعداد افرادی دارد که در سراسر جهان برای سرگرمی کتاب می‌خوانند؛ موضوعی که نگرانی‌هایی را درباره آینده این عادت فرهنگی به وجود آورده است.
کد خبر: 733923 | ۱۴۰۴/۰۶/۱۹ ۱۷:۱۵:۰۰
نتایج یک مطالعه جدید بیانگر کاهشی چشمگیر در تعداد افرادی دارد که در سراسر جهان برای سرگرمی کتاب می‌خوانند؛ موضوعی که نگرانی‌هایی را درباره آینده این عادت فرهنگی به وجود آورده است.
به گزارش اعتمادآنلاین، این مطالعه که اخیراً در مجله iScience و با همکاری دانشگاه فلوریدا و کالج دانشگاهی لندن منتشر شد، نتایج ناامیدکننده‌ای در رابطه با سرانه مطالعه کتاب در جهان نشان می‌دهد.
نتایج این تحقیق بر اساس پایش داده‌های پرسشنامه‌ای است که درباره نحوه گذران وقت در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۳ در اختیار نمونه آماری قرار داده شد.
نتایج این مطالعه نشان داد درصد افرادی که برای سرگرمی کتاب می‌خوانند، از ۲۸ درصد در سال ۲۰۰۴ به ۱۶ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.
این مطالعه تمام اشکال خواندن، از جمله کتاب‌های چاپی و الکترونیکی، مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌های صوتی را شامل می‌شود و اشاره کرد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های جایگزین ممکن است یکی از علل این کاهش باشد.
همچنین نتایج، تفاوت‌های سطح جمعیتی در مطالعه را هم نشان داد.
به عنوان مثال، افرادی با درآمد و تحصیلات بالاتر تمایل بیشتری به خواندن دارند و همچنین، زنان در خواندن منظم‌تر از مردان هستند.
در مورد والدین، این مطالعه نشان داد که تنها درصد کمی از آنها با فرزندان زیر ۹ سال خود کتاب می‌خوانند، این در حالی است که خواندن در سن پایین در تقویت مهارت‌های واژگانی و رشد کودک اهمیت زیادی دارد.