محوری ترین وظیفه مدیران مدارس، برنامه ریزی عملیاتی است
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت : یکی از محوری ترین وظایف را برنامه ریزی عملیاتی ذکر کرد و از برنامه ریزی به عنوان ابزار تسهیل گر و پیش برنده مدیریتی نام برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا کریمی افین در اجلاس مدارس استثنایی، مراکز جامع سنجش و کلاسهای خاص خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیریت آموزشگاهی حساسترین بخش آموزش و پرورش است، بنابراین مدیریت را فرآیند بهکارگیری چهار منبع انسانی، مالی، مادی و اطلاعاتی میشماریم ، اگر این منابع به صورت موثر و کار آمد بکار گرفته شوند نتایج خوبی حاصل خواهد شد.
وی افزود: کمک به تحقق اهداف آموزش و پرورش، ایجاد روابط انسانی مطلوب و حسنه، ایجاد زمینه بروز خلاقیت، شناخت نیازها و حل مشکلات دانش آموزان نقش الگویی برای دانش آموزان از اهداف مدیریت آموزشی است.
کریمی بر ترویج فرهنگ نیکوکاری و خیرین، صرفهجویی در مدیریت منابع و هزینهها با رعایت اولویتها تاکید و بیان کرد: تا زمانی که دانشآموز نیاز به محتوای آموزشی، وسایل کمک آموزشی دارد آموزش را در اولویت کار خود قرار دهید و در جهت ارتقای کیفیت آموزش از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان به خصوص جوانان استفاده بهینه کنید.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استفاده و بهرهبرداری از فناوریهای نوین به خصوص هوش مصنوعی، نظارت حداکثری بر مجموعه کارکنان با حفظ شان همکاران، پاسخگویی به موقع مکاتبات اداری و دقت در کنترل و ثبت اطلاعات در سامانهها و اجرای شیوهنامهها، استفاده از ظرفیت فنی و حرفهای در جهت مهارتآموزی دانشآموزان، احقاق حقوق همکاران، عدم بهکارگیری نیروهای آزاد و اهتمام ویژه در برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و اردوهای دانشآموزی را از دیگر وظایف مدیران است.
کریمی با اشاره به اینکه طبق صحبت ریاست جمهور که آموزش و پرورش را اولویت اول کشور قرار داده است، خاطرنشان کرد: لذا تقاضا دارم از این موقعیت نهایت استفاده را کنید و از طریق تعامل با فرمانداران، استانداران و بخشداران در جهت توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای عدالت آموزشی اقدام کنید.
انتهای پیام/282/