تولید ۲۰۲ هزار دستگاه خودرو طی ۶ ماهه امسال/ کاهش حجم مطالبات قطعهسازان به ۳.۵ هزار میلیارد تومان
عضو هئیت رئیسه انجمن قطعهسازان گفت: با همکاری شرکتهای خودرو ساز، حجم مطالبات سر رسید شده قطعهسازان از ۱۸ هزار میلیارد تومان به ۳.۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛محبوبه کباری - امیرحسین جلالی، عضو هیئترئیسه انجمن قطعهسازان، با اشاره به اینکه شرکت خودرو سازی ایران خودرو در ششماهه امسال موفق شده است که مطالبات ۶۰ روزه قطعهسازان را از طریق خرید دین و همراه با بهره مربوطه پرداخت کند که گام مهمی در این بخش به شمار می رود گفت: همچنین این شرکت توانسته حجم مطالبات سررسیدشده قطعهسازان را از ۱۸ هزار میلیارد تومان به ۳.۵ هزار میلیارد تومان کاهش دهد.
به گفته جلالی ایرانخودرو تا پایان مرداد ۲۰۲ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و معادل سال گذشته به اهداف تولید دست یافته است.
به این ترتیب، ۵۷ درصد کل تولید خودرو کشور در نیمه نخست سال به ایرانخودرو اختصاص یافته که جلالی آن را «دستاوردی درخشان برای تولید و حمایت از قطعهسازان داخلی» میداند.
این عضو هیئترئیسه انجمن قطعهسازان نباید فراموش کنیم که بخش عمده پوشش مالی این مشکلات از طریق منابع ایرانخودرو صورت میگیرد.
در حالیکه ایرانخودرو بیشترین حمایت را از تولید داخل داشته، اکنون تحت فشار مخالفان خصوصیسازی قرار گرفته است.
جلالی افزود: به جای توجه به این آمار و ارقام روشن که نشاندهنده عملکرد موفق بخش خصوصی است، انتشار اخبار تخریبکنندگان خصوصیسازی و طرفداران مدیریت دولتی در گروهها بیانصافی است.
موفقیت خصوصیسازی باید دیده و تقویت شود.
جلالی گفت: از وزارت صمت و مدیرکل حقوق عامه دادستانی کل کشور میخواهیم منافع عمومی این صنف بزرگ را در نظر بگیرند و به هر دو خودروساز توجه ویژه داشته باشند؛ بهویژه در زمینه اصلاح قیمتهای فروش سایپا، کاهش فشارهای تعزیراتی بر ایرانخودرو و هیئتمدیره آن و همچنین ارائه کمکهای مالی و اعتباری به هر دو شرکت.
او تأکید کرد:در صورتی که ایرانخودرو قدرتمند و پایدار نباشد، صنعت خودرو و قطعهسازی کشور نیز به زمین خواهد خورد و پیامدهایی، چون بیکاری گسترده و بینظمیهای اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.